وزیر آموزش و پرورش:

باید با رویکرد وفاق و همدلی ‌به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد باید با رویکرد وفاق و همدلی و به‌دور از دسته‌بندی‌ها به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم. باید از اندیشه‌های مختلف در پیشبرد امور استفاده شود.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
باید با رویکرد وفاق و همدلی ‌به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست شورای معاونان این وزارتخانه گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه مهمترین ماموریت و راهبرد پیش‌روی ماست. لذا بیشترین تمرکز روی این موضوع باید باشد. به همین منظور تقسیم کاری باید صورت پذیرد و اقدامات مطلوبی نیز باید طراحی و انجام شود.

وی تاکید کرد: بیشترین تلاش و همت باید برای بازگشایی مدارس صورت گیرد‌. برای تحقق این مهم نیاز به مفاهمه بیشتر در انجام امور داریم‌.

کاظمی افزود: مهمترین اولویت ما و همچنین سعادت فردی و اجتماعی جامعه توجه به اقامه نماز است‌، از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف بلند نباید کوتاهی کرد. باید دغدغه نماز تبدیل به دغدغه درونی همه دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ‌از خانم دکتر مهاجرانی خواستم تا در اولین نشست خبری خود با رسانه‌ها در مورد دغدغه‌های آموزش و پرورش صحبت کند. زیرا بیش از ۴۰ سال است که از ساده‌انگاری در حوزه آموزش و پرورش رنج می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای توانمندی‌های مدیران بیان کرد: مهمترین ویژگی یک راهبر این است که نسبت به آن موضوعی که در صدد بررسی آن است صرفا دانش و باور نداشته باشد؛ بلکه موضوع را لمس و درک هم کرده باشد‌.

کاظمی با اشاره به اهمیت استفاده از جوانان در سمت‌های مدیریتی کشور گفت: در کنار جوانگرایی و مدیر‌پروری نباید از نیروهای با‌انگیزه و مجرب غافل شویم.

وی افزود: سیاست‌زدگی در برنامه‌ها، افراد، جریانات و همچنین سلیقه‌گرایی به رشد و توسعه همه‌جانبه آسیب می‌زند‌.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه ما باید کمک کنیم، جایگاه نظام تعلیم و تربیت ارتقا پیدا کند تا خیلی از مسایل مرتفع شود‌.

کاظمی افزود: ما در دولت و مجلس تلاش می‌کنیم تا شعار "برای ایران، برای مدرسه" فراگیر شده و موضوع آموزش و پرورش به مسئله اصلی حاکمیت تبدیل شود‌.

وی ادامه داد: باید با رویکرد وفاق و همدلی و بدور از دسته‌بندی‌ها به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم. باید از اندیشه‌های مختلف در پیشبرد امور استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید مجدد بر اینکه ما صدای معلمان هستیم، بیان کرد: بدون شک ما سرباز و خادم معلمان هستیم. برای من بهتر است که بگویم خادم نظام تعلیم و تربیت هستم.  باید تمام هم و غم ما این باشد که کوچکترین مسایل معلمان را حل کنیم‌.

کاظمی با اشاره به دغدغه معلمان بیان کرد: معتقدم با همفکری معلمان می‌توانیم به اشتراک نظری برای رفع مسایل برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه ما تربیت است، گفت:  باید طبق سند تحول بنیادین که میثاق ماست حرکت کنیم و پیش برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار