معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تاکید کرد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی با هویت‌بخشی و دادن نقش به دانش‌آموزان در مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش بر کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ‌‌‌بالا‌بردن شور و نشاط در مدارس و دادن نقش و هویت به دانش‌آموز تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آسیب‌های اجتماعی با هویت‌بخشی و دادن نقش به دانش‌آموزان در مدارس

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی ‌در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به برنامه‌‌های آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار خود در روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه با معلمان سراسر کشور، در بحث معاونت پرورشی و فرهنگی چند نکته را مطرح کردند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم معاونت در تکمیل فرمایشات مقام معظم رهبری، وظایف مطرح شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بود. در این بحث چند کلان‌پروژه در سطح آموزش و پرورش آغاز شده است و امسال با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

پورثانی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش نماد را یکی از اولویت‌های خود می‌داند. ما در سطح جامعه دانش‌آموزان بسیار توانمند و مستعدی داریم. در نماد چند اتفاق می‌افتد؛ در این طرح وضعیت کل کشور از نظر آسیب‌های اجتماعی و روانی احصا می‌شود و تمام دانش‌آموزان کشور از امسال تحت نماد قرار می‌گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در این طرح بوم‌های کشور از نظر میزان آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود و معاونت پرورشی و فرهنگی همچنین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی خود را برای دانش‌آموز طراحی می کند. سوما برخی از دانش‌آموزان دچار یک آسیب اجتماعی و روانی می‌شوند که ارجاعات مهم در این راستا انجام می‌شود.

وی در ادامه از تصویب آیین‌نامه اجرایی نماد خبر داد که این آیین نامه فرابخشی است و وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های موثر وارد این جریان می‌شوند چراکه موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است.

وی افزود: در معاونت پرورشی و فرهنگی اگر دو کار را به خوبی انجام دهیم آسیب‌های اجتماعی ‌کم می‌شود؛ هویت‌بخشی به دانش‌آموزان نکته اول است، مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید کرده‌اند و سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش بر هویت‌بخشی به دانش‌آموزان تاکید دارد، لذا معتقدیم اگر در مدرسه بتوانیم به دانش‌آموزان نقش و هویت دهیم موفق خواهیم بود.

پورثانی بیان کرد: هویت‌بخشی به دانش‌آموزان در مدرسه باعث می‌شود او احساس میزبانی کند. دانش‌آموز مادامی که احساس کند مدرسه و کلاس برای خودش است می‌تواند در مدرسه نقش‌آفرینی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر بالا‌بردن شور و نشاط ‌به‌عنوان نکته‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تاکید و اظهار کرد: برای تحقق این امر، برگزاری اردو، سرود، تئاتر و برنامه‌ریزی نیاز است تا دانش‌آموز نشاط خود را در مدرسه بالا ببرد.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی، در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک برنامه‌ریزی منسجم داریم که دانش‌آموز بعد از ۱۲ سال یک دانش‌آموز فعال، پویا و اثرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار