وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور؛

خیرین مدرسه‌ساز بزرگترین پشتوانه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد خیرین مدرسه‌ساز بزرگترین پشتوانه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز بزرگترین پشتوانه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت هستند

علیرضا کاظمی ظهر امروز در نشست صمیمانه با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به آغازی خوب با بهترین‌های نظام تعلیم و تربیت در اولین روز کاری‌اش در وزارتخانه، اظهار کرد: زمان خدمتم در تایباد تصویری از مجمع خیرین مدرسه‌ساز داشتم و تصمیم گرفتم در شهر این مجمع را تشکیل بدهم، با گزارش تصویری از مدارس به تهران آمدم و خوشبختانه آقای فرخ دستور ساخت مدرسه در روستایی در تایباد را دادند و این باعث‌ شد تا جریان مدرسه‌سازی در شهر تایباد شکل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و خیرین مدرسه‌سازی که دیگر نیستند به ویژه مرحوم سلیمی آشتیانی، اظهار کرد: مرحوم آشتیانی به شکل ویژه‌ای در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کار کرد که انشالله مورد رحمت خداوند و در جوار ائمه‌اطهار علیهم السلام باشند.

 کاظمی تاکید کرد: اگر خیرین عزیز در این مسیر قرار گرفتند، بدون تردید لطف و عنایت خداوندی است که باید آن را قدر بداینم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : شما خیرین بخشی از نظام تعلیم و تربیت هستید که به طور غیر رسمی فرهنگ فداکاری و ایثار و ارزشهای قرآنی و انسانی را در فضای جامعه ساری و جاری می‌کنید.

کاظمی با بیان اینکه رویکردهای عدالت بخشی خیرین نشان می‌دهد که این ظرفیتی بی بدیل است، گفت: بابت این فضای همدلی و همراهی که بین سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین وجود دارد، از شما خیرین عزیز قدردانی می‌کنم.

وی خطاب به اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، تصریح کرد: هر زمانی که خیرین اراده کردند که در خدمت ایشان باشم حتما به من اطلاع بدهید تا در اولین فرصت خدمت ایشان برسم.

کاظمی در ادامه افزود: اگر امروز مجمع‌های خیرین مختلفی همچون خیرین یاریگران سلامت، خیرین سلامت و... شکل‌ گرفته، ریشه تشکیل‌شان در مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ نیکوکاری را ساری و جاری می‌دانیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته مجمع خیرین یاریگران سلامت ۶۰۰ میلیارد تومان کمک و ۳ هزار شغل ایجاد کردند و در ۳۲استان مجمع تشکیل شد. 

وی با بیان اینکه خیرین معلمان عالم و عامل جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از آرامش موجود در جامعه، ناشی از برکات وجودی شما خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در قرآن کریم دو راهبرد برای سعادت جامعه گفته شده است؛ راهبرد اول نماز که در وهله اول انسان‌ساز و سپس جامعه را می‌سازد.

کاظمی راهبرد دوم را انفاق معرفی کرد و گفت: امروز شما خیرین مصداق این انفاق هستید.

وی افزود: این دو سعادت یکی واجب و دیگری واجب نیست و پاداشی که خدا برای انفاق که واجب نیست گذاشته، بسیار بیشتر است و این ای بسا به دلیل رویکرد اجتماعی و جامعه‌سازی انفاق است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خداوند به انفاق سفارش می‌کند، اظهار کرد: خداوند میفرمایند که انسان در لحظه مرگ، فقط یک آرزو دارد و می‌گوید خدایا یک لحظه من را برگردان تا کار خیر و انفاق انجام دهم.

کاظمی با تاکید بر اینکه بزرگترین پشتوانه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت خیرین مدرسه‌ساز هستند، تصریح کرد: اقتصاد آموزش و پرورش را با نگاه بهره وری در کیفیت‌بخشی و منابع، مولدسازی دارایی‌ها و ایجاد زیرساخت‌های قانونی مدنظر قرار خداهیم داد.

وی تصریح کرد: شکاف دیجیتالی بین نظام تعلیم و تربیت نسل جدید وجود دارد که برای آن برنامه‌ها و فعالیت‌هایی طراحی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار