در نشست شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها؛

کاظمی: مدیریت‌های قبلی نظام تعلیم‌و‌تربیت را گنجینه‌های ارزشمندی برای پیشبرد اهداف خود می‌دانم

صحرایی: انتخاب دکتر کاظمی به عنوان وزیر آموزش و پرورش یک پیام مهم دارد و آن هم اینکه «پرورش» اولویت دارد

تهران (پانا) - نشست مشترک معاونان و مدیران کل استان‌ها عصر روز گذشته با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و رضامراد صحرایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۶۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: مدیریت‌های قبلی نظام تعلیم‌و‌تربیت را گنجینه‌های ارزشمندی برای پیشبرد اهداف خود می‌دانم

علیرضا کاظمی در این نشست اظهار کرد: من هرگز در تاریخ فعالیت خودم گزارش پرثمر دیگران را فراموش نکرده‌ام، هرگز با نگاه سیاسی به مدیریت‌های پیشین نگاه نکرده‌ام. مدیریت‌های قبلی نظام تعلیم و تربیت را همیشه گنجینه‌های ارزشمندی برای پیشبرد اهداف خودم می‌دانم. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: محال است تلاش‌های دیگران را نادیده بگیرم. من با همه وزرای پیشین آموزش و پرورش صحبت کردم و استمداد طلبیدم. مبادا گذشتگان را تخریب کنیم، این کار خطای نابخشودنی است. من حتما به صورت فصلی این جلسات هم‌اندیشی را برگزار خواهم کرد. 

کاظمی تصریح کرد: در تاریخ آموزش و پرورش سابقه نداشته است که در یک برنامه پیشرفت، به این تعداد حکم و تکلیف برای این دستگاه آمده باشد. ما ضمن قدردانی و قدرشناسی از آقای دکتر صحرایی و تمام وزرای سابق، برای‌شان دعا می‌کنیم که آنچه انجام داده‌اند ذخیره آخرت‌شان باشد.

رضامراد صحرایی نیز در نشست مشترک معاونان و مدیران کل استان‌ها ضمن خیرمقدم به تمام اعضا اظهار کرد: امروز که وزیر نیستم از زمانی که وزیر بودم خوشحال‌ترم، به دو دلیل؛ نخست آن‌که بار را به مقصد رساندم و خداراشکر از آن نکاستم و دوم اینکه شخصی که وزیر شده است بسیار باتجربه‌تر است و این امانت را به خوبی پیش خواهد برد. 

وزیر پیشین آموزش و پرورش ادامه داد: خدمت آقای پزشکیان هم عرض کردم که من به عنوان یک معلم از حسن انتخاب شما و برگزیدن یکی از معلمان اصیل و نجیب برای تصدی وزارت آموزش و پرورش بسیار تشکر می‌کنم. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به خاطر این اعتماد و رای بالای خود به وزیر آموزش و پرورش قدردانی می‌کنم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدرئیسی افزود: انصافا ایشان یک ولی‌الله بود و در تاریخ کشورمان قیمتی شد. ویژگی‌های ممتازی داشت و او راه رسیدن به خدا را خدمت به مردم انتخاب کرد. انشالله که روحشان غرق رحمت باشد و جایگاهشان عالی باشد.

صحرایی با بیان اینکه اینکه اگر هزار بار فرصت انتخاب شغل داشته باشم، حتما معلمی را انتخاب خواهم کرد، گفت: بیش از ۱۵۰۰ رسته شغلی وجود دارد ولی فقط معلمان خلیفه خدا بر روی زمین هستند. واقعا کار معلمی کار بسیار بزرگی است و باید قدر آن را دانست. من در دوره وزارت خود سعی داشتم که مسأله معلم را از معیشت معلم به سمت منزلت و مرجعیت معلم ببرم.

صحرایی با بیان اینکه شش سند از این دوران کم اما پربرکت از خود به جای گذاشتم که تبدیل به شش کتاب شده است، گفت: مسأله ما اعتلای نظام تعلیم و تربیت بود. چالش‌های زیادی با دستگاه‌های مختلف داشتیم. یکی از این کتاب‌ها «نمی از یمی»، دومی «در مسیر تحول» بود. «راهی که پیموده‌ایم» و «روایت‌های ماندگار»، «در مسیر امید» سه کتاب دیگر است.

وزیر پیشین آموزش و پرورش گفت: من ۱ مرداد روز جهانی المپیاد فیزیک خدمت رییس‌جمهور رسیدم. به ایشان عرض کردم آقای رییس‌جمهور آموزش و پرورش از اول انقلاب اولویت هیچ‌ دولت و مجلسی نبوده است، شما تصمیم بگیرید که آموزش و پرورش در دولت شما چه جایگاهی خواهد داشت. من عرض کردم بنده در بحران وارد آموزش و پرورش شدم ولی خدا شاهد است که با بحران تحویل نمی‌دهم. 

صحرایی گفت: آموزش و پرورش امروز دارای نقشه راه سند تحول بنیادین است. این کار بزرگی است اما کار بزرگتر را دکتر کاظمی انجام خواهد داد که می‌خواهد آن را اجرا کند. مدرسه تراز سند تحول و چارچوب شایستگی‌های پایه نیز همینطور.‌ 

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان امروز برای خود مرکز جذب هیات علمی دارد، هم‌سطح وزارت علوم و وزارت بهداشت. کنکور اختصاصی تربیت معلم کار بزرگی بود. وقتی مصوبه کنکور مطرح شد، من سرپرست بودم، گروه‌هایی در مجلس عنوان می‌کردند که اگر میخواهید وزیر شوید زیر مصوبه کنکور بزنید، اما گفتم وزیر نمی‌شوم ولی این مصوبه را اجرا می‌کنم.

رضامراد صحرایی با بیان اینکه ما در این حوزه به جنگ مافیای کنکور رفتیم، گفت: امروز یک شیوه هماهنگ اتفاق افتاده است که همه معلمان خود را در معرض قضاوت می‌بینند. کتاب‌های درسی و کلاس‌های درس اهمیت پیدا کردند.

وی گفت: اکنون کتاب غیردرسی چاپ نمی‌شود مگر اینکه از نظر آموزش و پرورش بگذرد. در ۱۶ ماه ۴ آیین‌نامه در هیات وزیران و مصوبات خیلی خوبی هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفتیم. 

صحرایی به شیوه جذب معلم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به من پیغام دادند و فرمودند بروید و معلم را پیدا کنید. امروز آموزش و پرورش قدرت تشکیل ۷۰۰ هزار کانون ارزیابی را دارد. انشاالله اشکالات این کار هرچه که باشد توسط شما ریشه‌یابی و حل شود. 

وزیر پیشین آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود افزود: دولت شهید رئیسی ناگهانی تمام شد، ما شمعی نبودیم که تا پایان بسوزیم و اگر با مشکلی مواجه شدید بدانید که ما تا پایان نتوانستیم دنبال کنیم. 

وی تاکید کرد: انتخاب دکتر کاظمی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش یک پیام مهم دارد و آن اینکه پرورش در اولویت است. 

وزیر پیشین آموزش و پرورش با بیان اینکه من نرسیدم از ظرفیت گروه‌های مردمی استفاده کنم، گفت: انشالله از این ظرفیت و ظرفیت گروه‌هایی که به دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفتند استفاده کنید. 

صحرایی در پایان تاکید کرد: اگر ما با هم نباشیم، نمی‌توانیم موفق شویم. سعی من این بود که قضاوت نکنم. به قیمت خراب کردن دیگران خود را بزرگ نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار