معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

مهم‌ترین ماموریت‌ ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری است

تهران (پانا)- معاون آموزش ابتدایی گفت:مهم ترین ماموریت های ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری، اجرای مطلوب برنامه درسی و تضمین دسترسی آحاد جامعه به آموزش است.

کد مطلب: ۱۴۹۶۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین ماموریت‌ ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری است

حمید طریفی حسینی در جلسه شورای معاونان با اشاره به ساختار معاونت آموزش ابتدایی و کارشناسی‌های مختلف آن، اظهار کرد: یکی از چالش های اساسی در این معاونت، عدم توازن بین ساختار استانی و ستادی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر داریم که خوشبختانه طی دو سال گذشته در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش به معلمان این بخش اضافه شده است.

معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: مهم‌ترین ماموریت‌های ما تحقق اهداف آموزشی و یادگیری، اجرای مطلوب برنامه درسی و تضمین دسترسی آحاد جامعه به آموزش است.

طریفی با بیان اینکه آموزش عمومی و آموزش نیمه تخصصی وظیفه آموزش و پرورش است، گفت: ثبت نام دانش آموزان تقریبا انجام شده و فقط بحث ثبت نام اتباع است که با هماهنگی مرکز امور بین الملل با وزارت کشور در حال پیگیری است.

 وی پوشش واقعی در آموزش ابتدایی را ۹۸ درصد دانست و تصریح کرد :توانمند سازی نیروی انسانی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تقویت مدارس عشایری، استقرار برنامه نظام دوری و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و... از جمله اقدامات معاونت آموزش ابتدایی بوده است.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: آیین نامه ارزشیابی پیشترفت تحصیلی، ساختار مدارس، راهبران مدارس، گروه‌های آموزشی از جمله مواردی است که باید بروز رسانی شود.

وی اذعان کرد: سازماندهی معلمان به شکل راهبردی و توانمندسازی معلمان، مهم‌ترین مواردی است که در دست اقدام داریم و البته تقویت گروه های آموزشی و دانش آموزان لازم التوجه هم مدنظر قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار