معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ردیفی جداگانه برای کیفیت بخشی در نظر گرفته شود

تهران (پانا)- معاون آموزش متوسطه گفت: ردیفی جداگانه برای کیفیت بخشی در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۴۹۶۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ردیفی جداگانه برای کیفیت بخشی در نظر گرفته شود

محمدمهدی کاظمی در جلسه شورای معاونان، با اشاره به دوره‌های تحصیلی متوسطه و ساختار این معاونت، اظهار کرد: در ماموریت‌های دوره متوسطه می‌توان به اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،ایجاد زمینه لازم برای دسترسی به آموزش، اجرای مطلوب برنامه‌ درسی، شناسایی و پرورش استعدادها، زمینه سازی برای هدایت تحصیلی مطلوب، آماده سازی دانش آموزان برای زندگی و.... اشاره کرد.

وی با اشاره به تبیین وضع موجود افرود: افزایش نرخ پوشش تحصیلی، افزایش سهم دوره دوم متوسطه، توزیع متوازن، افزایش سهم آموزش های فنی و حرفه ای، کاهش نرخ تکرار پایه و...از جمله اقدامات این معاونت است.

کاظمی با بیان اینکه افت یادگیری ناشی از کرونا با طرح تعمیق یادگیری جبران شد،گفت:نیمی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را باید با تغییر در برنامه درسی به آموزش بازگردانیم که در قالب برنامه هفتم این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: توسعه سواد دیجیتال و مهارت آموزی را برای دانش آموزان و معلمان هدف‌گذاری کردیم.

وی در ادامه ایجاد هنرستان‌های جوار که مشارکت کارخانجات در آن دیده شده را بسیار ارزشمند دانست.

 معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: هدایت تحصیلی مشکل ساختاری دارد چرا که بخشی از آن در معاونت پرورشی و بخشی در معاونت آموزش متوسطه است و البته سال جاری با هماهنگی های انجام شده بین دو معاونت چالش کمتری داشتیم.

کاظمی تاکید کرد: برای کیفیت بخشی آموزشی ردیف اعتباری وجود ندارد که ضرورت دارد بخشی جداگانه در بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار