در دومین رویداد ایران جوان، ایران قوی؛

صحرایی: نتیجه عملکرد دانش‌‌آموزان در امتحانات نهایی در اثر اجرای مصوبه سوابق تحصیلی ارتقا‌ پیدا کرده است

تهران (پانا) - دومین رویداد ایران جوان، ایران قوی با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی: نتیجه عملکرد دانش‌‌آموزان در امتحانات نهایی در اثر اجرای مصوبه سوابق تحصیلی ارتقا‌ پیدا کرده است

رضامراد صحرایی در این رویداد اظهار کرد: زمانی‌که رئیس‌جمهور شهید ما قرآن را در نیویورک برافراشت‌ گفت نور حقیقت با آتش تحریف خاموش نمی‌شود و به فراموشی سپرده نمی‌شود. در کنار به دست گرفتن قرآن، از یک انحطاط کم‌نظیر در تاریخ بشریت هشدار دارد.‌ او به اهمیت خانواده طبیعی مبتنی بر فطرت الهی و انسانی تاکید کرد. خانواده آن چیزی است که امروز می‌تواند هم عامل انحطاط یک جامعه باشد هم باعث سعادت و شکوه آن جامعه.

وی با بیان اینکه خانواده هسته اصلی یک جامعه است، گفت: اگر امروز جهان در معرض انحطاط قرار گرفته است به دلیل آن است که هسته جهان یعنی خانواده دچار انحطاط شده است. بازگشت به خانواده و تاکید بر خانواده مبتنی بر فطرت الهی و انسانی پیام رئیس‌جمهور شهید ما، رئیس‌جمهور اندیشمند ما در سازمان ملل بود. پیام ایشان این بود که اگر می‌خواهید سعادت بر شقاوت پیشی بگیرد باید خانواده را دریابید. مسیر امروز جهان مسیری است به غایت نگران‌کننده.

رضامراد صحرایی در ادامه به برخی دستاوردهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مصوبات در دوره ما مصوبه تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی در راهیابی به دانشگاه بود. دانش‌‌آموزان ما به خوبی اهمیت امتحانات نهایی را درک کرده‌اند. درگیر کلاس‌های کنکور نیستند. امروز برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش، داده‌های مطمئن و قابل دسترس در اختیار ماست. حرفی را یک زمان در مجلس و در زمان رأی اعتماد گفتم و الان هم تکرار می‌کنم. گفتند زیر این مصوبه بزن و وزیر شو. گفتم وزیر نمی‌شوم ولی این مصوبه را برای ایران اجرا می‌کنم.

صحرایی در ادامه در جمع خبرنگاران درباره دومین رویداد ایران جوان، ایران قوی اظهار کرد: برنامه امروز یک اقدام ترویجی بود، برای تقدیر از همکارانی که چهار فرزند و بیشتر دارند. ما در کل کشور مطابق با آماری که موجود است، حدود 51 هزار همکار ما چهار فرزند و بیشتر دارند که مراسم امروز در واپسین روزهای خدمت بنده برای تجلیل از این همکاران بود که در حوزه فرزندآوری نسبت به بقیه ممتاز بودند. 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به طور طبیعی در قرارگاه جوانی و جمعیت همه دستگاه‌ها‌ یکی از مسائل ارائه تهسیلات به این افراد است. متاسفانه جز تهران و چند شهر دیگر که مساله زمین دارند، اما انصافا در بقیه شهرها در ارائه زمین به این عزیزان وضعیت مناسب است. 

وی به نتایج امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت:‌ خوشبختانه اکنون که نتیجه نهایی همه آزمون‌ها مشخص شده است، معلوم شد که در همه رشته‌ها میانگین ملی دانش‌آموزان کشور ارتقا پیدا کرده است. در رشته تجربی حدود نیم نمره، ریاضی فیزیک 1 و نیم نمره افزایش یافته است. وقتی امتحانات اثر قطعی دارند اثر و اهمیت بیشتری برای دانش‌آموزان و اولیا دارند. مهمترین اهداف ما ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است. یکی از اهداف اصلی مصوبه تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی تقویت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. امسال پایه دهم از یازدهم و دوازدهم میانگین بالاتری داشته است. از امسال داده قابل اعتماد برای ارزیابی نظام تعلیم و تربیت داریم. این اولین اثر مصوبه مذکور است.

صحرایی به ‌سند تحول بنیادین هم اشاره کرد و گفت: در دوره ما چند اتفاق افتاده است. وزارت آموزش و پرورش در این دوره بر سند متمرکز شد. تا سال 1404 نقشه راه برای سند تصویب شده است. الگوی مدرسه در تراز سند تحول نیز تصویب شد و مساله تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول نیز یکی از احکام برنامه هفتم توسعه است. به تعبیر دیگر تمام مقدمات لازم برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه صورت گرفته است. قطار از ایستگاه بیرون آمده است و باید شتاب بگیرد که انشالله در دوره مدیریت همکار عزیزم جناب آقای کاظمی این اتفاق خواهد افتاد. وزیر محترم دولت چهاردهم چون وزیر باتجربه‌ای است حتما بر روی پروژه مهر متمرکز خواهد شد. سازماندهی معلمان، کتاب درسی، آماده‌سازی مدارس و ... . خوشبختانه در آموزش و پرورش به اندازه حتی یک دقیقه خلا نخواهیم داشت. ایشان در حال رای اعتماد در مجلس هستند و ما نیز در وزارت‌خانه منتظر هستیم که امور را به ایشان تحویل دهیم. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار