معاون تربیت سیاسی، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

برپایی بیش از ۱۳۰۰ موکب خدمت‌رسانی و تربیتی در مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین

تهران (پانا) - معاون تربیت سیاسی، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ستاد اربعین اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت پیاده‌روی اربعین دارای اثرات تربیتی فراوانی است که می‌تواند به تربیت دانش‌‌آموز تمام‌ساحتی زیرنظر معلم تمام‌ساحتی بینجامد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برپایی بیش از ۱۳۰۰ موکب خدمت‌رسانی و تربیتی در مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین

مرتضی کریمی گفت: وزارت آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی جامع‌نگر جهت این اجتماع عظیم فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار دارد. فعالیت‌هایی هم ناظر به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی نجف تا کربلا و هم ویژه اجتماعات جاماندگان در شهرهای مختلف کشور است.

مسئول پروژه دانش‌‌آموزی ستاد اربعین گفت: برگزاری هیئت‌های دانش‌‌آموزی مدرسه‌محور در کشور عراق ویژه ۱۵ هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در مراسم اربعین که به صورت گروهی اعزام شده‌اند، برپایی ۴۰ موکب مرزی با دستور کار تببین جایگاه نوجوان مسلمان در حمایت از آرمان فلسطین، برپایی ۲۲ ایستگاه تربیتی در کشور عراق و ارائه خدمت به زائران با رویکرد دانش‌آموز محور، اجتماع دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها همراه با همخوانی سرود لشکر اربعینی‌ها در مسجد سهله، برگزاری رویداد هم‌کلاسی شهید به یاد دانش‌آموزان فلسطینی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راهپیمایی اربعین است.

کریمی افزود: به دلیل اهمیت خدمت‌رسانی به زائران کلیه امکانات آموزش و پرورش از قبیل مدارس و فضاهای پرورشی ۶ استان مرزی جهت اسکان زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرهنگیان و دانش‌آموزان با تمام ظرفیت به امر خدمت‌رسانی مشغول خواهند بود. همچنین با همراهی خانواده‌ دانش‌‌آموزان و فرهنگیان پذیرایی از زائران سیدالشهداء در موکب‌های آموزش و پرورش صورت خواهد پذیرفت.

معاون اردویی و فضاهای پرورشی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش همچنین با حضور محوری در اجتماعات جاماندگان حسینی و پیاده‌روی ایشان با افق نگار برپایی هر مدرسه و کانون تربیتی یک موکب خدمت‌رسانی، اقدام به برپایی بیش از ۱۳۰۰ موکب خدمت‌رسانی و تربیتی در مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین خواهد کرد و همچنین بیش از ۵۰۰۰ خادم نوجوان در شهرهای ایران اسلامی تمرین موکب‌داری کرده و به ارائه خدمات مساله‌محور مبتنی بر مختصات نوجوانی به هم‌کلاسی‌های خود در راهپیمایی جاماندگان خواهند پرداخت‌.

عبدالله حبیبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در جلسه ستاد اربعین حسینی با اشاره به اجتماع بزرگ مواکب اربعینی فرهنگیان خوزستان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار اجتماع پرشور و خودجوش مواکب اربعینی فرهنگیان خوزستان در جاده ساحلی اهواز جنب کتابخانه مرکزی با حضور بیش از ۵۰ موکب دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان محور فعالیت ستاد اربعین باشند گفت: اربعین امام حسین(ع) به‌عنوان یک مسیر نورانی در رشد دانش‌آموزان و به عنوان یک موقعیت تربیتی، مورد تأکید ما در آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان باید محور فعالیت ستاد اربعین باشند.

حبیبی با اشاره به موکب‌های فرهنگیان و دانش‌آموزی در مرز‌های شلمچه و چذابه گفت: با حضور باشکوه فرهنگیان و دانش‌آموزان نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش خوزستان آماده میزبانی از زوار اربعین حسینی خواهیم بود و در ۱۸ منطقه بیش از ۱۰۰ مدرسه جهت میزبانی از زوار در آمادگی کامل قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار