آیین‌نامه‌های پایش شایستگی‌های حرکتی و اختلالات گفتار و زبان نوآموزان به‌زودی ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - آیین‌نامه‌های پایش شایستگی‌های حرکتی و اختلالات گفتار و زبان نوآموزان بررسی شد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه‌های پایش شایستگی‌های حرکتی و اختلالات گفتار و زبان نوآموزان به‌زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الله الماسی با بیان اینکه اولین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان رکن اول سازمان در سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اعضا تشکیل شد، گفت: در این جلسه سه  آیین‌نامه مورد بررسی  اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: آیین نامه مالی سنجش نوآموزان بدو ورود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از اصلاح موارد مطرح شده جهت تصویب به کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت ارسال شود. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: آیین‌نامه دوم مربوط به ایجاد واحدهای پایش شایستگی‌های حرکتی دانش‌آموزان بدو ورود در همه مراکز سنجش سنجش و توانبخشی کشور است که مقرر شد با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پورش پس از تامین منابع انسانی و تجهیزاتی آن  در شورای راهبردی توسعۀ مدیریت مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود. در این مراکز علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش‌آموزان تقویت شایستگی‌های حرکتی آن‌ها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

الماسی گفت: مورد آخر هم آیین‌نامه مربوط به بررسی اختلال مربوط به گفتار و زبان بود که مورد توافق اولیه قرار گرفت که پس از نشست‌های کارشناسی با متخصصین سازمان بهزیستی و همچنین سازمان تعلیم تربیت کودک این دستورالعمل نهایی  و ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار