اعزام بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز به پیاده‌روی اربعین؛ موکب‌های طریق الاقصی با موضوع فلسطین برپا می‌شود

تهران (پانا)‌ - معاون تربیت سیاسی، برنامه‌ریزی اردوها و فضاهای پرورشی در جلسه ستاد اربعین با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در مسیر تقویت نهضت اربعین گفت امسال بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در قالب کاروان‌های اردویی به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اعزام بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز به پیاده‌روی اربعین؛ موکب‌های طریق الاقصی با موضوع فلسطین برپا می‌شود

مرتضی کریمی گفت: در دولت شهید رئیسی سیاست عمده حوزه تعلیم و تربیت متمرکز بر پرورش و هدایت دانش‌ آموزان به مکان های برکت آفرین بوده که قطعا طی طریق به سوی کربلا از نقاط هدف گذاری شده در راستای تربیت دانش آموز تمام ساحتی در گام دوم انقلاب است.

مسئول پروژه دانش آموزی ستاد اربعین گفت: برپایی ۱۰۰۰ موکب دانش آموزی با مشارکت ادارات آموزش و پرورش مناطق کشور، کانون پرورش فکری، تشکل‌های دانش آموزی و گروه‌های تربیتی مردمی، فعالیت ۴۰ موکب دانش آموزی در استان‌های مرزی و ۲۲ ایستگاه خدمت رسانی در عراق با میدان داری گروه های مختلف دانش‌ آموزی از نژادها، قومیت ها و مذاهب مختلف (اهل سنت)  و تشیع در خدمت‌رسانی به زائران سید الشهداء، نشان‌دهنده موفقیت آموزش و پرورش در ایده دانش آموز محوری با تمرکز بر تربیت دینی در فعالیت های پرورشی است.

مرتضی کریمی بیان کرد: 6 استان هدف از جمله سیستان و بلوچستان اقدامات ارزنده و مطلوبی را در راستای ارائه خدمات تربیتی به زائران انجام داده اند.

وی با اشاره به عبور بیش از ۶۰۰۰ زائر پاکستانی از دو مرز سیستان و بلوچستان به کشور جهت اعزام به عتبات مقدسه تا امروز و استفاده از این ظرفیت جهت معرفی ایده ناب انقلاب اسلامی با تاکید بر شعار محوری کربلا طریق الاقصی را مهم دانست و گفت: باید از ظرفیت اربعین جهت آشناسازی دانش آموزان با اهداف قیام حسینی و البته شناخت شمر زمانه (آمریکا و اسرائیل) که در نقاط مختلف جهان به آتش افروزی و کشتار کودکان بی گناه می‌پردازند همت ویژه داشته باشیم که موکب های موکب های اربعین مهمترین بستر این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانش آموزان جهان اسلام داغدار شهدای دانش آموز فلسطینی هستند که توسط باند جنایتکار اسرائیل در غزه به خاک و خون کشیده می‌شوند و در همین راستا موکب‌های دانش‌ آموزی آموزش وپرورش با برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تربیتی که نمود وحدت شیعه و اهل سنت در ظلم ستیزی است جهت فعالیت در حوزه جهاد تبیین در اربعین به فعالیت خواهند پرداخت.

مرتضی کریمی افزود: اداره کل فرهنگی هنری،  اردوها و فضاهای پرورشی با تولید سرود لشکر اربعینی ها و ایجاد پویش همخوانی سرود از دانش‌ آموزان جهان اسلام دعوت می‌کند با همخوانی و ارسال آثار جمع خوانی سرود در بخش رویداد های پیام رسان شاد  در مانور حسینی نوجوانان حرم، طلیعه سازان ظهور شرکت داشته باشند.

حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست زائران اربعین حسینی را در حقیقت عاشقانی دلسوخته و دلباخته مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) دانست و گفت: میزبانی از آنان نوعی رزق معنوی و افتخاری بس عظیم است.

وی افزود: امسال با یک برنامه ریزی مناسب در مرزهای ورودی ریمدان و میرجاوه تدابیری اتخاذ شده تا استقبالی شایسته و پذیرایی مطلوبی از زوار اهل بیت انجام و خاطره ای خوش برای مهمانان عزیز پاکستانی به یاد بماند.

بروشکی بیان کرد: یکایک زوار پاکستانی ضمن آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی می‌توانند سفیران انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و ترویج مبانی و اهداف والای این نظام الهی باشند که برای این مهم تمهیداتی اندیشیده شده است.

لازم به ذکر است پس از پایان جلسه مرتضی کریمی معاون تربیت سیاسی، برنامه ریزی اردویی و فضاهای پرورشی با حضور در مرز میرجاوه ضمن بازدید از موکب های دانش‌ آموزی در  اجتماع زائران پاکستانی در مرز به ایراد سخنرانی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار