معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جزئیات طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش‌

تهران (پانا) - معاون ‌وزارت آموزش و پرورش‌ جزئیات طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش‌

‌حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح تحول معاونت پرورشی گفت: «‌کار مطالعاتی بسیار خوبی ‌در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات و اهمیت‌بخشی به معاونت انجام شد، تقریبا با 80 نفر درباره این طرح مصاحبه شده و با افراد مختلف صاحب‌نظر  مشورت شد. پس از این فرآیند، 91 مساله به‌عنوان مسائل اصلی حوزه پرورشی احصا شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ‌ادامه داد: «پس از احصا‌ شدن 91 مساله پرورشی برای هر یک از این مسائل راه‌حل‌هایی عملی و کاربردی در نظر گرفته شد. در این برنامه به‌طور دقیق مشخص شد که برای هر یک از مسائل حوزه پرورشی، باید چه اقدامی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اجرا شود.»

وی در ادامه گفت: «خروجی این برنامه‌ریزی‌ها به یک بسته سیاستی برای معاونت ختم شد. این بسته سیاستی برای معاونت پرورشی، فعالیت پرورشی را از یک حالت جنبی و کناری و غیر مهم به یک بستر مهم و اصلی و در بطن برنامه وزارت آموزش و پرورش تبدیل می‌کند.»

پورثانی ‌از ارسال این طرح به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و ‌افزود: «طرح تحول ‌معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اکنون به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. در صورتی که این طرح تحولی تصویب شود، معاونت پرورشی و فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزی از حاشیه به صدر آورده خواهد شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: «در صورت تصویب طرح تحول معاونت پرورشی، فعالیت‌های پرورشی وارد دروس مدارس و وارد ارزشیابی دانش‌آموزان در مدارس خواهد شد. همچنین فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان با این طرح عنصر اثرگذار بر کل فرایند آموزش و پرورش خواهد شد.»

وی از پوشش مثلث تربیتی در این طرح تحولی خبر داد و گفت: «در طرح تحول پرورشی علاوه بر برنامه‌هایی که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، برنامه‌هایی برای اولیای دانش‌آموزان و برای مربیان در ساختار وزارت آموزش و پرورش تعیین شده و بسته‌های تحولی طراحی شده است. در این طرح برای هر سه گروه اولیا، مربیان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده و با امید به خدا انجام خواهد شد.»

پورثانی ‌افزود: «در طرح تحولی معاونت پرورشی تمام فعالیت‌هایی که در حوزه پرورشی برای دانش‌آموزان در اجرا بوده، بهینه‌سازی خواهد شد و بنا نیست تا فعالیتی به فعالیت‌‌های این معاونت اضافه شود. بر اساس این طرح بناست تا تمامی فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی بهینه و اثرگذار شود.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار