تشکیل بیش از ۱۰۰۰ موکب دانش‌آموزی در سراسر ایران اسلامی با رویکرد مدرسه‌محور

تهران (پانا) - با حضور ناظران وزارتی نشست هماهنگی ستاد اربعین آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل بیش از ۱۰۰۰ موکب دانش‌آموزی در سراسر ایران اسلامی با رویکرد مدرسه‌محور

با حضور مرتضی کریمی معاون برنامه ریزی امور اردوها و فضاهای پرورشی، سید علی سیدی رئیس اداره کانون های فرهنگی تربیتی وزارت، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و مسئولین کارگروه‌های تخصصی بزرگداشت اربعین از اهل سنت و تشیع نشست هماهنگی ستاد اربعین آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

مرتضی کریمی معاون اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش کردستان گفت: اربعین یک ظرفیت عظیم هست که باید در مسیر تربیت دانش آموز تمام ساحتی مورد استفاده کامل قرار بگیرد‌.

نظر به اهمیت سوق دادن دانش آموزان به مکان‌های برکت آفرین، وزارت آموزش و پرورش نیز با تسهیل فرایند صدور مجوز امکان اعزام گروهی دانش آموزان به کربلای معلی را مهیا کرده و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در قالب اردویی در پیاده روی اربعین شرکت خواهند کرد که این آمار جدای از حضور دانش آموزان با خانواده در پیاده روی اربعین است.

وی در ادامه سخنانش گفت: تشکیل بیش از ۱۰۰۰ موکب دانش آموزی در سراسر ایران اسلامی با رویکرد مدرسه محور، تشکیل ۴۰ موکب در مرزهای شش گانه، تشکیل ۱۳ موکب دانش آموزی با همکاری دانش آموزان اهل سنت و تشیع در نقطه مرزی استان های کردستان و سیستان و بلوچستان با محوریت مسئله فلسطین از برنامه های در دستور کار معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.

مسئول پروژه دانش آموزی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش افزود: موکب های دانش‌ آموزی وزارت آموزش و پرورش در کنار اسکان و پذیرایی زائران، متمرکز بر مسائل خاص نوجوان است و مخصوصا با طراحی خاص بازی های تربیتی و رویدادهای مسئله محور به ارائه خدمات تربیتی خواهد پرداخت.

مرتضی کریمی همچنین گفت: اجتماع دانش آموزان جهان اسلام با تاکید بر مسئله فلسطین در مسجد سهله، برپایی نمایشگاه در مشایه به یاد شهدای دانش‌ آموز فلسطینی، سوگواره عبرات و رویداد دانش آموزی لشکر اربعینی ها از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در اربعین ۱۴۰۳ است.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته مرتبط با اربعین سید و سالار شهیدان گفت: انشالله تمام کسانی که در این امر و در مجموعه آموزش و پرورش مسئولیتی بر عهده دارند حتما باید تمام توان و انرژی خود را متمرکز بر انجام با کیفیت خدمات رسانی به زائرین کنند.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: استان کردستان چون یکی از مبادی خروجی زائرین به سمت کربلای معلی هست حتما باید در این مبادی و بر اساس دستورالعمل های صادره خدمات لازم مرتبط با حوزه آموزش و پرورش به نحو احسن انجام پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تأکید کرد: حتما خارج از سایر وظایف محوله محور فعالیت های موکب های مرتبط با آموزش و پرورش فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و هنری باشد.

سیدعلی سیدی رئیس اداره کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش هم در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته گفت: انشالله امسال هم مانند سنوات گذشته و با کیفیت بالاتری خدمات مجموعه آموزش و پرورش و بطور اخص در استان‌های هدف مانند کردستان و با محوریت فعالیت های فرهنگی هنری ارائه خواهد شد؛ لذا انتظار می رود براساس شرح وظایف تعیین شده مطابق دستورالعمل های ابلاغی اقدامات لازم صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار