در اختتامیه گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور صورت گرفت؛

دستور رئیس سازمان نوسازی مدارس برای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا مهرماه امسال

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس خطاب به مدیران کل استانی با بیان اینکه ساماندهی مدارس کانکسی طرح مهمی است، دستور داد همه تلاش کنند تا بساط مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در اول مهرماه در استان‌ها برچیده شود.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیس سازمان نوسازی مدارس برای حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا مهرماه امسال

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در اختتامیه گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور ضمن تاکید بر حجم و اهمیت ماموریت‌های حوزه نوسازی مدارس در کمتر از دو ماه به شروع سال تحصیلی، اظهار داشت: حسب دستور مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ همه باید برای انجام کارهای بزرگ به دولت چهاردهم کمک کنیم.

وی افزود: مزیت جریان‌ها و امورات حرفه‌ای برگزاری همین نشست‌های تبادل تجربه و ارائه گزارش اقدامات میدانی انجام شده استانها در هر ۴۰ روز است. برای همه ما مهم است که مهر امسال را شکوهمندتر، نسبت به مهرهای گذشته شروع کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش‌ها و نگاه‌ها باید معطوف به اول مهرماه۱۴۰۳ باشد، اذعان داشت: حجم و اهمیت ماموریت‌های حوزه نوسازی مدارس در کمتر از دو ماه به شروع سال تحصیلی بر کسی پوشیده نیست، تلاش‌هایتان را مضاعف کنید. فراموش نکنیم حسب دستور مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ همه باید برای انجام کارهای بزرگ به دولت چهاردهم کمک کنیم.

خان محمدی ادامه داد: مراقبت از خود از تکالیف واجب است زیرا این دستگاه تخصصی عمرانی و خدمات‌رسان پیشران نظام تعلیم و تربیت است و نباید مطابق تفکرات و جناح‌ها و جریانات سیاسی دستخوش تغییر و تحول شود‌. انجام کار به هنگام و در سریع‌ترین زمان ممکن، نتایج و برون داد درخشانی در سطح جامعه دارد. حفظ و حراست از مجموعه در اختیار و پرهیز از مورد معامله قرارگرفتن این مجموعه از وظایف مدیران نوسازی مدارس است.

این مقام مسئول ابراز داشت: اهتمام و تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن پروژه‌ها از طریق تعامل با خیرین و استانداران و نهادهای همکار در امر مسئولیت اجتماعی از ضروریات و وظایف همه ماست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به طرح شهید پناهی بیان کرد: ساماندهی مدارس کانکسی طرح مهمی است، همه تلاش کنید تا بساط مدارس کانکسی  بالای ۱۰ دانش آموز در اول مهر ماه در استانها برچیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح شهید عجمیان مدل اجرا شده در خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری با حضورفعال گروه‌های جهادی و دانش آموزان در جهت بهسازی و شاداب سازی بسیار زیبا و ارزشمند و قابل تحسین است.

گفتنی است؛ توجه به فرصت تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، جذب قیر رایگان، توجه به عدالت و مدارس بزرگ مقیاس پرجمعیت، توجه به مناطق سردسیر، توجه به احداث نمازخانه چندمنظوره در مدارس بزرگ مقیاس در شهرها، برون سپاری برخی اقدامات، لازم الاجرا بودن دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها، تعیین تکلیف ۲۰۰ مجتمع بزرگ تکلیف برنامه هفتم توسعه، بروزرسانی شناسنامه فنی فضا، تحویل قطعی به بهره‌بردار، عدم افتتاح پروژه بدون انشعبات و امکانات اولیه،  پیگیری پروژه‌های باز از گذشته، ارتقای کیفیت بهره برداری پروژه‌ها، توجه به معماری فضای داخل مدارس و زیباسازی مدارس (فضای سبز، پرچم،...)، کنترل جدی در فرایند مناقصات و بروزآوری اسناد، نظارت بر معماری پروژه‌ها و کنترل آن، توجه به سن، جنس، فضاسازی در ساخت و تجهیز مدارس، هوشمندی و نظارت مدیران در تامین تجهیزات، تقویت دفاتر فنی، ارتباط با دانشگاه، مدیریت دانش، رتبه بندی مدارس، توسعه و تقویت مشارکت‌ها، تنوع بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها، مرتب کردن نظام مسائل استان، تدوین سند آمایش، رصد عدالت تربیتی در همه حوزه‌ها، تلاش بر عدم شروع پروژه جدید به جز مناطق بحرانی سیاه رنگ و قرمز رنگ، مطالعه الزامات قانون بودجه، احیای طرح شهید عرب، یکپارچه‌سازی حسابها، تبیین خدمات سازمان، آموزش منابع انسانی، پیگیری مولدسازی املاک بلااستفاده، توجه به پیوست رسانه‌ای سازمان و رعایت ضوابط آن، سناریونویسی برای جریان مدرسه‌سازی، توجه به رفاه و معیشت کارکنان و راهبری اجتماعی با  تاکید بر  رهبری بجای ریاست از مهم‌ترین توصیه‌ها و نکات ریاست سازمان نوسازی مدارس به مدیران ستادی و استانی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار