رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:

رسانه‌ها و خبرنگاران باید قهرمانی‌های معلمان و حال خوب آموزش و پرورش را روایت کنند

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش با حضور سجاد صدیقی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به میزبانی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌ها و خبرنگاران باید قهرمانی‌های معلمان و حال خوب آموزش و پرورش را روایت کنند

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در این نشست با بیان اینکه این جلسات هم‌اندیشی می‌تواند فرصتی برای اعتلای سازمان بسیج فرهنگیان باشد، اظهار کرد: روایت حال خوب آموزش و پرورش، روایت مغفول ماست و باید به آن توجه کنیم. 

سجاد صدیقی ادامه داد: امسال رهبر معظم انقلاب به نکته‌ای اشاره فرمودند: «معلمان قهرمان ملی‌شان چه کسی است؟» این خیلی مهم است، باید قهرمانی‌های معلمی را روایت کنیم. من از شما خبرنگاران خواهش میکنم که این حال خوب آموزش و پرورش کمک شما را می‌طلبد. 

وی افزود: این روایت‌های خوب از آموزش و پرورش می‌تواند به روایت‌های نادرست درباره آموزش و پرورش پایان دهد. باید به داد مظلومیت آموزش و پرورش برسیم. 

صدیقی تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین مسائلی که با آن روبه‌رو هستیم آسیب‌های اجتماعی است ‌و باید برای کاهش آن‌ها همگی ما تلاش کنیم. دستگاه‌های مسئول باید پاسخگو باشند در حالی که نیستند و تنها جایی که مورد انتظار است آموزش و پرورش است و حجم سوالات از آموزش و پرورش در این زمینه خیلی بالاست. 

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه معتقدیم که بسیج باید نسبت منطقی با مسائل خود ایجاد کند، گفت: بسیج باید با بسیج جامعه معلمی برای حل مشکلات اقدام کند. اگر توده معلمی را وارد حل مسائل کنیم حتما حل خواهند شد. 

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین نیز در بخشی از این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و ۱۶۵ شهید خبرنگار در غزه اظهار کرد: در دنیای امروز که رسانه محور همه عملیات‌ها شده است، غرب دو ویژگی عرصه خبر شامل سرعت و دقت را خوب رعایت کرده است اما پوسته صحت را ایجاد نکردند، در غزه جنایت می‌کنند اما از آن به عنوان یک موفقیت برای خودشان اعلام می‌شود و افکار عمومی را هدایت می‌کنند.

فرشاد عالی ادامه داد: شما افسران جنگ نرم باید بدانید در کدام نقطه از تاریخ ایستاده‌اید. شما با دروغ و تزویر در جنگ هستید. کار شما بسیار اهمیت داد. 

وی به اهمیت خبرنگاری در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش مهمترین عرصه‌ای است که در حوزه فرهنگ در مقابل داریم. اما آیا ما توانسته‌ایم این آینده‌سازان را به خوبی معرفی کنیم؟ خیلی از اتفاقات خوب در این مدارس ما می‌افتد که باید رسانه‌ای شود. امروز میتوان نگاه جدیدی به امر فرهنگ و فرهنگیان داشت و همه با هم هم‌قسم شویم برای یک کار جدید. چقدر مدیر خوب داریم که می‌توانست برود کار دیگری انجام دهد اما ایستاده است و دانش‌آموزان را تربیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار