مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

پانا بسترساز نقش‌آفرینی نسل آینده است

تهران (پانا) - مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز و در آستانه روز خبرنگار از خبرگزاری پانا بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پانا بسترساز نقش‌آفرینی نسل آینده است

حامد صبوری صبح امروز و در آستانه روز خبرنگار از خبرگزاری پانا بازدید و از نزدیک با خبرنگاران و اعضای تحریریه خبرگزاری پانا دیدار و روز خبرنگار را به آن‌ها تبریک گفت. مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش طی این بازدید اظهار کرد: پانا یکی از رسانه‌های مرجع و شناخته‌شده کشور است و در هر نقطه‌ای از کشور که حضور پیدا می‌کنیم، دانش‌آموزخبرنگاران پانا حضور فعال و چشمگیری دارند و نکته قابل توجه، اعتماد به نفس بالای این دانش‌آموزان است که این امر به جهت بستری است که پانا برای آن‌ها فراهم کرده است.

صبوری ضمن آنکه خود را عضو کوچکی از خانواده بزرگ پانا برشمرد، گفت: اقدامات و تحولات محتوایی خوبی در پانا رقم خورده است و امیدواریم این تحولات ادامه پیدا کند.  

وی افزود: پانا برای بنده یکی از رسانه‌های مرجع است و من هر روز محتوا و اخبار این رسانه را رصد می‌کنم و امروز خدا را شاکرم که در آستانه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید والامقام صارمی در این خبرگزاری حاضر شده‌ام. 

صبوری با تاکید بر اینکه پانا یکی از خبرگزاری‌های آینده‌ساز کشور است، گفت: شاید سایر رسانه‌ها وظیفه و رسالت خود را تربیت نسل خبرنگار برای آینده ندانند، لیکن ما در آموزش و پرورش یک جامعه بزرگ به ظرفیت ۱۶ میلیون آینده‌ساز در اختیار داریم که بسیاری از آن‌ها مستعد کار رسانه و خبرنگاری هستند و دوست دارند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند، که پانا این فرصت را فراهم کرده است که دانش‌آموزان بیایند و در این عرصه خطیر نقش‌آفرینی کنند. 

وی گفت: شما در پانا علی‌رغم اینکه کار خبرنگاری را به دانش آموزان علاقه‌مند آموزش می‌دهید، سواد رسانه‌ای آن‌ها را نیز افزایش می‌دهید و این کار دوم شما خیلی مهم‌تر از کار اول است، که جا دارد از اهتمام شما عزیزان در این خصوص تشکر ‌کنم و سال گذشته نیز از نزدیک شاهد تلاش‌های شما در دوره آموزشی اردوی ملی دانش آموز خبرنگاران پانا بودم.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خبر و رسانه امروز به یک ابزار مهم برای آگاهی دادن، اطلاع‌رسانی و ارتقای بصیرت و دانش جامعه تبدیل شده است، افزود: کلیدواژه مهمی که در سنوات اخیر در بیانات حکیمانه رهبری معظم انقلاب متبلور و برجسته است واژه «جهاد تبیین» است و مهمترین مرکزی که می‌تواند این امر را دنبال کند رسانه است. رسانه در این جهاد می‌تواند نقش کلیدی و ‌مهمی را برای اطلاع‌رسانی در جامعه ایفا کند.

صبوری در ادامه گفت: رسانه جهادگر و تبیین‌گر می‌تواند فضایی را فراهم کند که بصیرت جامعه افزایش یابد و آلودگی‌های سمعی و بصری ناشی از لجن‌پراکنی رسانه‌های معاند را که به دنبال تخطئه و کتمان دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند را بزداید و نقش مهم و کلیدی خود را به خوبی و درستی ایفا کند. لذا وظیفه همه مردم و مسئولان است تا از خبرنگاران متعهد و متخصص حمایت کنند و آن‌ها را به مثابه یک مشاور تیزبین برای خود بدانند و از فرصتی که او برای بازگویی حقایق فراهم می‌کند بهره ببرند.

صبوری گفت: در ایامی قرار داریم که مردم فلسطین گرفتار رفتار ددمنشانه و وحشیانه یک رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی قرار دارند و مصائب و سختی‌های آن‌ها به جهت رشادت خبرنگاران و رسانه‌های آزاداندیش در جلوی چشم جهانیان قرار گرفته است و در این عرصه خیلی از خبرنگاران نیز در کنار مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیدند که یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم و آرزوی توفیق و سلامتی برای همه جهادگران و فعالان در این حوزه به ویژه خبرنگاران پانا که باعث افتخار نظام تعلیم و تربیت هستند را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار