وزیر آموزش و پرورش:

حفظ نظارت و شان سیاست‌گذاری آموزش و پرورش در سند تحول مورد توجه قرار گرفته است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: حفظ نظارت و شان سیاست گذاری آموزش و پرورش با بن‌مایه اصلی تسهیل از جمله نکاتی است که در سند تحول مورد توجه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حفظ نظارت و شان سیاست‌گذاری آموزش و پرورش در سند تحول مورد توجه قرار گرفته است

رضامراد صحرایی در مراسم اختتامیه جشنواره آفرینو، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی که در سالن همایش های پژوهشکده نفت برگزار شد با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره برای تقدیر از همکاران فرهنگی گفت: راز پیشرفت جوامعی که به پیشرفت می‌رسند تحول خواهی است آنان تلاش دارند هر روز از روز پیشین بهتر باشند.

وی افزود: تحول زمانی اتفاق می افتد که ۳ مرحله شناختی، فرایندی و نهادی یا سازمانی طی شود؛ باید از شناخت شروع کنیم و تجلی تحول شناختی شامل شکوفایی مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیر دولتی درباره دو راهکار کوتاهی نکردیم؛ نخست توجه به مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و دیگری تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند.

وی اضافه کرد: تاسیس مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد هم مطبوع و هم مورد توصیه است مدرسه نباید بنگاه اقتصادی شود.

صحرایی گفت: حفظ نظارت و شان سیاست گذاری آموزش و پرورش با بن‌مایه اصلی تسهیل از جمله نکاتی است که در سند تحول مورد توجه است.

وی افزود: در این دوره کوشیدیم نشان دهیم اکثر موسسان مدارس غیردولتی مربیان تربیتی هستند که دغدغه تربیت دارند و آفرینو در ایستگاه اول خود موفق بود باید تحول آن شتاب بگیرد و به رویدادهای ملی دیگری مانند رویداد الف تا بپیوندد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار