امضای تفاهم‌نامه ‌سازمان مدارس غیردولتی و ستاد مبارزه با مواد مخدر‌

تهران‌ (پانا) - تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر امضا شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه ‌سازمان مدارس غیردولتی و ستاد مبارزه با مواد مخدر‌

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در تشریح تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر این اساس با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های آموزشی و ضرورت توجه به مدارس غیردولتی به عنوان بخشی از مدارس کشور و توسعه اجرای طرح «یاریگران زندگی» در محیط‌های آموزشی به طور خاص در محیط‌های دانش‌آموزی‌، تفاهم‌نامه مشترکی میان سازمان مدارس غیردولتی با دبیرخانه ستاد مبارزه مواد مخدر منعقد شد.

احمد محمودزاده‌ به ضرورت هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک این دو ارگان برای انجام این امر مهم‌ اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای مفاد برنامه هفتم توسعه کشور و عملیاتی کردن طرح «یاریگران زندگی» که مصوب ستاد مبارزه با مواد مخدر است با هدف برنامه‌ریزی‌، اجرا‌، نظارت‌، فعالیت‌های متنوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر و به منظور حفظ و صیانت از دانش‌آموزان در مقابل این تهدیدات با رویکرد هم‌افزایی ظرفیت‌ها امضا شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: این تفاهم‌نامه که تأثیر بسیاری بر روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان جامعه دانش‌آموزی دارد. توانمندسازی دانش‌آموزان، همکاران و اولیای مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور و ارتقای دانش آن‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود. 

وی با تأکید بر توسعه هنرستان‌های با هدف ایجاد اشتغال و کاهش تهدیدهای اجتماعی در میان دانش‌آموزان‌، ادامه داد: توسعه هنرستان‌ها با ایجاد اشتغال و کارآفرینی و به کارگیری دانش‌آموزان و فعال کردن این قشر نقش بسیاری در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی دارد‌.

محمودزاده گفت: هم‌افزایی ظرفیت‌ها‌، کارایی و اثربخشی مداخلات پیشگیرانه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌ها از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود. با انعقاد و اجرای چنین تفاهم‌نامه‌هایی از میزان آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانش آموزی کاسته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار