رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان اتباع فقط در صورت داشتن «شناسه یکتا» در مدارس ثبت‌نام خواهند شد

تهران (پانا) - رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس حتما باید کد یکتا داشته باشند.‌

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان اتباع فقط در صورت داشتن «شناسه یکتا» در مدارس ثبت‌نام خواهند شد

علی حامدی در گفت‌وگو با پانا درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس گفت: «یکم مرداد مصوبه ثبت‌نام اتباع به وزارتخانه رفته و احتمالا تا شنبه هفته آینده پس از تایید معاونت حقوقی و امور مجلس تکمیل خواهد شد.»

‌رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش درباره پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع گفت: «پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در سامانه سهما (سامانه هوشمند مدیریت اتباع) آغاز شده است. همه دانش‌آموزان اتباع از پایه اول تا دوازدهم چه در مقاطع ورودی تحصیلی جدید و میان‌پایه‌ها باید پیش‌ثبت‌نام را در سامانه داشته باشند.»

وی همچنین افزود: «لازمه ثبت درخواست پیش‌ثبت‌نام داشتن کد یکتا است. هیچ دانش‌آموزی بدون داشتن کد یکتا یا همان شناسه یکتا نمی‌تواند وارد مدرسه شود.» 

‌حامدی گفت: «در صورتی‌که خانواده دانش‌آموز اتباع کد یکتا را به‌صورت کامل داشته باشند و فقط یکی از فرزندان کد یکتا خود را دریافت نکرده باشد، در آن صورت می‌تواند با مراجعه به اداره اتباع و دفاتر کفالت، از آنجا برای گرفتن کد یکتا آن عضو خانواده اقدام کند.»

‌‌رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش درباره مراحل دریافت کد یکتا گفت: «در صورت نبود کد یا شناسه یکتا برای تمامی افراد خانواده، اشخاص باید با ادارات اتباع ارتباط گرفته و از این طریق پیگیری لازم را انجام دهند. چرا که چنین امری در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش نیست.» 

وی افزود: «آموزش‌وپرورش از تمام دانش‌آموزانی که مجوزهای لازم را از سوی وزارت کشور و مشخصا سازمان ملی مهاجرت که یکی از معاونت‌های وزارت کشور است، دریافت کنند ثبت‌نام به عمل می‌آورد.»

‌حامدی از آغاز پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع از ۷ تیر خبر داد و گفت: «پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در سامانه سهما به آدرس https://irmigrationorg.ir از هفته اول تیر آغاز شده است. افرادی که تاییدیه را دریافت کنند حداکثر تا ۱۰ روز بعد می‌توانند به‌صورت کامل ثبت‌نام خود را انجام دهند. نگرانی از بابت ظرفیت مدارس برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار