دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

ثبت‌نام 17 هزار و 200 گروه جهادی دانش‌آموزی برای مشارکت در طرح شهیدعجمیان

تهران (پانا) - مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 17 هزار و 200 گروه جهادی دانش‌آموزی در طرح شهید عجمیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام 17 هزار و 200 گروه جهادی دانش‌آموزی برای مشارکت در طرح شهیدعجمیان

ضرغام پرنیان در مراسم افتتاحیه طرح شهید سید روح الله عجمیان گفت: «زمانی که ما این مدرسه را برای افتتاح طرح شهید عجمیان انتخاب کردیم، اصلا اطلاع نداشتیم که در این هنرستان روزگاری، شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و شهید خدمت روزی تدریس می‌کردند. وقتی اخلاق، منش و مرام این انسان مجاهد را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که اگر معلمی در پیشینه این وزیر شهید نبود، شاید شخصیت والای ایشان را درک نمی‌کردیم.»

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: «این مساله تقارنی پیدا کرد تا صبح امروز به محضر خانواده این شهید برسیم. تقارن با آغاز طرح شهید عجمیان در این مدرسه یکی از شیرین‌ترین خاطرات ما در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است.»

وی ضمن عرض خداقوت به جهادگران عرصه بهسازی مدارس گفت: «با 7-8 نفر نیروی جهادگر و ستادی در قرارگاه، امسال بزرگترین کارها خلق شد. این امر میراث امام راحل است که به ما آموخت این اراده‌ها هستند که پیروز می‌شوند. این اراده‌ها هستند که نصرت خداوند در کنار آن قرار می‌گیرد و بن بست‌ها را باز می‌کند.»

پرنیان در ادامه گفت: «تشکر ویژه از جناب‌آقای خان‌محمدی، برادر جهادی خود دارم که اگر ایشان نبودند، سمت و سوی کار قرارگاه به این شیوه که امروز مورد رضایت وزیر و بسیاری از افراد که خدمات قرارگاه را درک کردند، میسر نمی‌شد. این نگاه که وزیر جهادگر بر سر مسئولیت وزارت آموزش و پرورش باشد، یک جهادگر رئیس سازمان نوسازی شود و مشارکت خیرین از 3 هزار میلیارد به 12 هزار میلیارد برسد و در کنار تمام این موضوعات نگاه رئیس جمهور شهید و جهادی‌مان را در نظر بگیریم. شهید جمهور نگاه ویژه‌ای به نظام تعلیم وتربیت داشت.»

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش در مورد گزارش‌کار طرح شهید عجمیان گفت: «در سال گذشته قریب به 70 هزار کلاس درس را بهسازی و شاداب‌سازی کردیم. امسال حدود 110 هزار کلاس درس را نشانه‌گذاری کردیم. تمام این پشتیبانی‌ها و اعلام آن از سوی سازمان نوسازی مدارس بود. 17 هزار و 200 گروه جهادی دانش‌آموزی در سال گذشته پای کار آمدند و در سامانه اتناب ثبت‌نام کردند. با توجه به رهنمود حضرت آقا در دیدار فرهنگیان قطعا این مضاعف خواهد شد.»

وی به صرفه‌جویی‌های مالی طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: «بر طبق اعلام سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته در طرح شهید عجمیان حدود 600 میلیارد صرفه‌جویی مالی داشتیم و با آن 600 میلیارد نقاط بیشتری را آباد کردیم. امسال برآورد ما این است که حداقل از نظر صرفه مالی حدود 500 میلیارد را داشته باشیم.»

پرنیان اضافه کرد: «همانطور که وزیر آموزش و پرورش در مجلس فرمود ما تجارب خود را چه باشیم و چه نباشیم به دولت بعدی انتقال می‌دهیم. قطعا قرارگاه تجارب خوب و موفق خود را در اختیار دولت چهاردهم قرار خواهد داد. امیدواریم که از این ظرفیت در دولت بعد نیز استفاده شود. چرا که قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی باری از روی دوش آموزش و پرورش بلند می‌کند. قرارگاه فعالیت اداری و بخش‌نامه‌ای نیست بلکه 8 نیروی ستادی در قرارگاه شبانه‌روز در حال تلاش هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار