رئیس سازمان نوسازی مدارس به پانا خبر داد؛

اورهال 540 مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهر‌ها در تابستان امسال

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اورهال 540 مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهرها در تابستان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اورهال 540 مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهر‌ها در تابستان امسال

حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح شهید سید روح الله عجمیان در گفت‌وگو با پانا درباره طرح شهید عجمیان گفت: «طرح شهید عجمیان به‌طور جدی از سال گذشته آغاز شد و در عملکرد سال گذشته حدود 68 هزار کلاس درس را تحت پوشش خود قرار داد. نکته قابل توجه در طرح شهید عجمیان این است که این طرح یک فعالیت نهضتی، جهادی و همه جانبه است.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه از همکاری همه جانبه در طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: «هر شخصی در یک زمینه از گروه‌های جهادی مدرسه‌ای و گروه‌های جهادی دانشجویی، طلاب و تمامی عنوان‌های مختلف کنار هم قرار گرفتیم تا بتوانیم کار بزرگی را انجام دهیم. نهادهای دولتی نظیر شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج نیز به کمک ما آمدند تا این طرح به خوبی در سراسر کشور اجرا شود.»

وی در ادامه از هدف‌گذاری 110 هزار کلاس درس برای امسال خبر داد و گفت: «68 هزار کلاس درس سال گذشته در طرح شهید عجمیان بهسازی شد. این طرح در ابتدای مسیر خود قرار داشت و به همین سبب مشکلاتی نیز وجود داشت. برای امسال نیز 110 هزار کلاس درس برای طرح شهید عجمیان هدف گذاری شده است.»

خان‌محمدی افزود: «عمدتا فعالیت‌های طرح شهید عجمیان باید در تابستان اجرا شود تا زمانی که دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی به مدرسه باز می‌گردند، کلاس‌های درس را به صورت کاملا آماده ببینند. افزایش روحیه در دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی باعث افزایش یادگیری آنان شود و بتوانند در مدرسه خود یک سال فعالیت کرده و تربیت بیاموزند.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به جنبه‌های دانش‌آموزی طرح اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموزان مدارس و هنرستان‌های ما در این طرح مشارکت دارند و این طرح هم از بحث استفاده از هنرستانی‌ها حمایت دارد و هم دانش‌آموزانی که در طرح شهید عجمیان مدارس خود را بهسازی و شاداب‌سازی می‌کنند در نگهداری و حفظ مدرسه ملاحظات و راهبرد‌های خاصی پیدا می‌کنند که در نگهداری آن نیز تلاش می‌کنند.»

خان‌محمدی افزود: «هدف طرح شهید عجمیان، شاداب‌سازی و بهسازی مدارس است. تفاوتی که امسال در این طرح با سال گذشته داریم این است که در حدود 540 مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهرها در 20_20 محله هدف وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده تا ضمن بهسازی تعمیرات اساسی نیز داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار