رئیس دانشگاه فرهنگیان:

۲۳۷۰ کانون ارزیابی دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان را برای ورود به حرفه معلمی سنجش می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با حضور در مرکز شهیدشرافت دانشگاه فرهنگیان تهران از روند ارزیابی تخصصی و فرآیند آزمون عملی رشته هنر ویژه داوطلبان دختر ورود به این دانشگاه، بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۷۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۳۷۰ کانون ارزیابی دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان را برای ورود به حرفه معلمی سنجش می‌کنند

رجبعلی برزوئی رئیس دانشگاه فرهنگیان در حاشیه بازدید از آزمون عملی رشته هنر با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در تمامی حوزه‌ها و رشته‌ها، بحث آزمون تخصصی و صلاحیت‌های تخصصی معلمی را بررسی می‌کند، تصریح کرد:  بر این اساس اسامی سه برابر ظرفیت توسط سازمان سنجش از طریق مرحله اول کنکور سراسری به دانشگاه معرفی شدند که در جریان فرآیند ارزیابی‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دو گروه هنر و تربیت بدنی علاوه بر طی فرآیندهای شایستگی معلمی، آزمون‌های اختصاصی رشته خود را نیز خواهند گذراند، گفت: در گروه هنر قریب به ۶ مهارت تخصصی و در گروه تربیت‌بدنی 7 حوزه تخصصی بررسی و ارزیابی می‌شوند.

وی از آموزش 3 هزار ارزیاب از سوی مرکز نظارت دانشگاه در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در دانشگاه فرهنگیان کشور کانون‌های ارزیابی توسط ارزیاب‌ها و سرارزیاب‌های کاملا  تخصصی، مصاحبه‌ها را انجام می‌دهند.

برزوئی، با اشاره به 2 هزار و ۳۷۰ کانون ارزیابی، افزود: از این میان قریب به ۳۰۰ کانون در تهران است که این کانون‌های ارزیابی ۷ تا ۸ ساعت مصاحبه و شایستگی‌های متعدد از جمله شایستگی‌های روان‌شناختی، کار گروهی، ویژگی‌های معلمی، مهارت‌های ارتباطی و بحث شخصیت و روانشناسی را سنجش و ارزیابی خواهند کرد.

وی مجموعه این اقدامات را تلاشی برای انتخاب بهترین معلم‌های دارای توانمندی‌های پایه معلمی و ورود به فرایند معلمی عنوان و ابراز امیدواری کرد بتوان از این مسیر بهترین انتخاب‌ها را برای نظام آینده تعلیم و تربیت که مهم‌ترین بخش و شغل آن در کشور، معلم است داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تراز بالای متقاضیان در این دانشگاه و پذیرش 345 دانشجو در سال گذشته با رتبه زیر هزار از گروه علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود این استقبال بیشتر باشد.

وی  با تاکید بر اهمیت حرفه معلمی، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه فرهنگیان در سال‌های آتی یکی از موثرترین دانشگاه کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار