رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

اساس برنامه‌های دولت مستقر و دولت منتخب، مردمی‌سازی است

تهران (پانا)- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسۀ بررسی طرح‌های تحولی و آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اساس برنامه‌های دولت مستقر و دولت منتخب، مردمی‌سازی است و اجرای طرح‌ها و فعالیت‌ها باید به این سمت‌وسو برود.

کد مطلب: ۱۴۸۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اساس برنامه‌های دولت مستقر و دولت منتخب، مردمی‌سازی است

علیرضا عبدی‌ در جلسه بررسی طرح‌های آموزشی و تحولی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، گفت: این روزها شیعیان جهان دل در گرو اباعبدالله الحسین(ع) نهاده‌اند، از محضر مقدسش مدد می‌طلبیم تا معرفت حسینی را در اعمال و رفتارهایمان جاری نماییم.

وی سپس به اتفاقات چند روز اخیر کشور اشاره کرد و حضور حداکثری و مشارکت جدی مردم پای صندوق‌های رأی را رویدادی خجسته و اتفاقی باشکوه خواند و برای رئیس‌جمهور منتخب مردم آرزوی موفقیت و بهروزی کرد و گفت: وظیفۀ همه ماست که تا سرحد امکان وبا تمام توان به منظور تحقق اهداف انقلاب با دولت جدید نهایت همکاری را داشته باشیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بازنگری اساسنامه را امری مهم و خطیر خواند و گفت: باید در این راستا افقی را ترسیم نماییم. قطعا در رسیدن به آن الزاماتی وجود دارد و تغییراتی را می‌طلبد که با انجام آن می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه رسید وی با اشاره به اینکه تا الان هیچ بعدی از ابعاد اساسنامه مشخص نشده است از همه همکاران خواست برای تدوین یک اساسنامه مترقی نهایت همراهی را داشته باشند.

عبدی اظهار کرد: اساس برنامه‌های دولت مستقر و دولت منتخب، مردمی‌سازی است و اجرای طرح‌ها و فعالیت‌ها باید به این سمت‌وسو برود توجه به اصل سند بنیادین و ارائه راهکارهایی برای دیده شدن بیشتر آموزش بزرگسالان در آن، یکی از رسالت‌هایی است که ما نسبت به این سازمان داریم.

وی گفت: برای تحقق آموزش حداکثری و گذر از مسائل موجود سه بسته فعالیت را باید مدنظر قرار دهیم؛ بسته مدرسه محوری، بسته شتاب‌بخشی و بسته فناوری پایه در زمینه برنامه‌های آموزشی .در طرح "مدرسه محور" مدیر به‌عنوان محور اصلی و مرکز پرگار، پاسخگوی مطالبات سوادآموزی است و در شتاب‌بخشی که با محوریت شورای سوادآموزی استان و مناطق می‌باشد طرح‌های مختلفی ارائه گردیده از جمله "روستای باسواد" که استانداران پاسخگوی انجام فعالیت‌های عرصه دانایی وسواد می‌باشند و دهیاران ملزم به باسواد کردن بی‌سوادان روستاها می‌شوند که در قالب جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند، همچنین در بحث فن آوری پایه، فعالیت‌های فوق‌العاده ای تا کنون وجود داشته است؛ مثل تهیه محتواهای "لوح و قلم" اما در کنار آن باید روش‌های فناوری جدید نیز به کار برده شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به شرایط کرونا و استفاده از فضای مجازی گفت: کرونا به ما یاد داد روش آموزش تنها کلاس نیست و می‌توان از فضای مجازی و فنون جدید به‌منظور کاربردی‌کردن سواد استفاده کرد. در حال حاضر در نظر داریم آموزش تحکیم به‌صورت بازی‌واره و در فضای غیرحضوری انجام شود و گروه هدف ضمن یادآوری دانسته‌هایشان از جایزه‌های گوناگون نیز استفاده می‌کنند.

در پایان عبدی بیان کرد: سازمانی که دارای برنامه‌های تحولی باشد و روزآمد بشود در آسیب حذف‌شدن قرار نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار