ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌‌آموزان چگونه انجام می‌شود؟

تهران (پانا) - مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش طی دستورالعملی، نکات اختصاصی و عمومی درمورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی هر یک از دوره‌های تحصیلی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌‌آموزان چگونه انجام می‌شود؟

*در این ابلاغیه درباره ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، موارد زیر مورد تاکید قرار گرفته است

۱. در تمام پایه‌ها ارزشیابی و اعلام نتایج دانش‌آموزان بر عهده معلم مربوطه است. 

۲. ارزشیابی و اعلام نتایج نوبت تابستان مدارس دوره ابتدایی در تمامی پایه‌ها تا پایان مردادماه ١٤٠٣ انجام گیرد و به‌منظور ایجاد آمادگی مدارس برای شروع شایسته سال تحصیلی جدید از موکول کردن این فرایند به شهریورماه، جداً خودداری شود. 

۳. در پایه ششم ضمن رعایت مفاد ماده ۶ آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی، برگزاری آزمون هماهنگ منطقه‌ای نیز که از اختیارات مناطق است تا پایان مردادماه اتمام یافته و نتایج اعلام شود. 

*در این ابلاغیه درباره ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان دوره اول و دوم آموزش متوسطه نظری، فنی‌حرفه‌ای و کاردانش، موارد زیر مورد تاکید قرار گرفته است: 

۱. آزمون‌های هماهنگ استانی و داخلی در تابستان سال تحصیلی جاری از پانزدهم مرداد ماه آغاز و تا هفته اول شهریورماه پایان پذیرد.

۲. آزمون نوبت تابستان برای دروسی که دانش‌آموز داوطلب آزاد در خردادماه ۱۴۰۳ یا دوره‌های قبل در آن‌ها موفق به کسب نمره قبولی نشده و یا تاکنون آن‌ها را انتخاب واحد نکرده، برگزار می‌شود. بنابراین لازم است به شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی تابستان اطلاع داده شود که نمرات این نوبت به عنوان سابقه تحصیلی به سازمان ملی سنجش نظام آموزش کشور ارسال نمی‌شود و به منظور ایجاد سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری (پذیرش دانشجو براساس اعمال سوابق تحصیلی) لازم است در نوبت خرداد درس مورد نظر خود را انتخاب و در آزمون آن شرکت کنند. لیکن نمرات این آزمون‌ها در تعیین معدل فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که صرفا براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، موثر است. 

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 

۱. تا تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ اطلاعات دانش‌آموزان استثنایی با تعیین نیازمندی (منشی، وقت اضافه یا هر دو) برای هر دانش‌آموز متناسب با نوع آزمون از اداره آموزش و پرورش استثنایی منطقه، ناحیه، شهرستان، به حوزه‌ها ارسال و آمادگی حوزه برای برگزاری آزمون و ورود تجهیزات کمکی و توانبخشی بدون حافظه (بهدید، ماشین پرکینز، سمعک، دستگاه کاشت حلزون و ...) به همراه دانش‌آموزان، توسط ادارات استثنایی با هماهنگی حفاظت آزمون بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

تبصره: چنانچه دانش‌آموزی در زمان برگزاری آزمون‌ها یا قبل از آن دچار مشکل یا سانحه‌ای شود که قادر به نوشتن نباشد با معرفی از اداره آموزش و پرورش استثنایی می‌تواند از منشی استفاده کند. 

۲. رئیس حوزه و عوامل اجرایی با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان نسبت به ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر یک از گروه‌های دانش‌آموزان استثنایی آگاه شوند. 

تبصره: صدور ابلاغ منشی توسط اداره آموزش و پرورش منطقه/ شهرستان برای معرفی‌شدگان از اداره آموزش و پرورش استثنایی (طبق بند ۱) با اولویت شاغلان در مدارس استثنایی مراکز جامع سنجش صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار