‌سوگواره «احلی من العسل» پنجم محرم در بیش از ۴۰۰ منطقه کشور‌ برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری سوگواره «احلی من العسل» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
‌سوگواره «احلی من العسل» پنجم محرم در بیش از ۴۰۰ منطقه کشور‌ برگزار می‌شود

‌میکائیل باقری‌ به جزئیات برگزاری سوگواره «احلی من العسل» اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه روز ششم محرم به نام حضرت قاسم (ع) نامگذاری شده است هرساله سوگواره احلی من العسل با نقش‌آفرینی هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی در مراکز استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال دوازدهمین سال برگزاری این سوگواره در بقاع متبرکه، مصلی‌ها و مساجد جامع است، افزود: پیش‌بینی ما این است که در بیش از ۴۰۰ منطقه این سوگواره برگزار شود.

باقری بیان کرد: امسال ششم محرم جمعه و اولین جمعه ماه محرم است و به دلیل برگزاری همایش شیرخوارگان، بنا به تصمیم ستاد برنامه‌ریزی سوگواره، سوگواره احلی من العسل امسال در روز پنجشنبه پنجم محرم در سراسر کشور و در تهران در حرم امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز از راه‌اندازی پویشی در این باره خبر داد و گفت: پویش احلی من العسل نیز در بخش رویداد شبکه شاد با محور‌هایی همچون شعر، پادکست، مداحی، مستند، خوشنویسی و ... راه‌اندازی شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از ۱۷ تیر تا ۴ شهریور که اربعین حسینی است، در این پویش‌ها شرکت کنند تا در نهایت از ۱۱۴ نفر برگزیده و شرکت‌کننده در پویش سوگواره تجلیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار