در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در تابستان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مشاور امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در تابستان برگزار می‌شود

عاطفه سادات مدبرنژاد در گفت‌وگو با پانا درباره جذب نیروی مدرس آموزش خانواده گفت: «آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این آزمون به‌صورت استانی ولی در همه استان‌ها برگزار می‌‌شود. تعداد جذب مدرسان در هر استان متفاوت و بسته به تعداد متقاضیان و همچنین نیاز استان است.»

مشاور امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: «شرایط متقاضیان در دو بخش عمومی و اختصاصی بررسی می‌‌شود. در شرایط عمومی مواردی چون‌ مستخدم (رسمی‌، آزمایشی، قطعی و پیمانی‌) بازنشسته یا شاغل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (صرفا اساتید‌)، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی‌، داشتن حداقل ۳۰ سال سن، برخورداری از سلامت جسم و روان و داشتن قدرت بیان، نداشتن سابقه محکومیت قضایی و محکومیت اجتماعی، تاهل و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود.»

وی درباره شرایط اختصاصی این آزمون توضیح داد و گفت: «در شرایط اختصاصی نیز متقاضی باید دارای یکی از رشته‌های اعلام شده در دستورالعمل ارسالی باشد، گواهینامه‌ها براساس رشته و تخصص با قید حوزه فعالیت تخصصی برای پذیرفته‌شدگان صادر خواهد شد. کسانی که در آزمون قبول شوند به مرحله مصاحبه راه یافته و در صورت قبولی در مصاحبه نیز باید در دوره‌های دانش‌افزایی شرکت کنند. کسانی که موفق به اخذ گواهینامه مدرسی شوند مجاز خواهند بود به‌عنوان مدرس در دوره‌های آموزش خانواده حضور پیدا کنند.»

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به ‌سایت http://azmoon.skedu.ir مراجعه کنند.‌ کارت ورود به جلسه آزمون از ۱ تا ۴ مرداد توزیع می‌شود.

زمان برگزاری آزمون در استان‌های مختلف، متفاوت است و متقضایان برای هر استان باید به اداره کل انجمن اولیا و مربیان همان استان مراجعه کنند.

متقاضیان تحت عنوان مدرس آموزش خانواده با احراز شرایط خاص، پس از موفقیت در آزمون (کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز) و مصاحبه (کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز) دارای کارت شناسایی ویژه مدرسی برای مدت زمانی موقت ‌از انجمن اولیا و مربیان آموزش‌و‌پرورش شده و تدریس یک یا تعدادی از موضوعات تخصصی خانواده در جهت آموزش والدین دانش‌آموزان را برعهده می‌گیرند.

*حضور افرادی که فاقد گواهی‌نامه مدرس آموزش خانواده هستند، در کلاس‌های آموزش خانواده مدارس ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار