سرپرست ریاست‌جمهوری در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز:

رئیس‌جمهور شهید هم معلم هم خیر مدرسه‌ساز بود؛ رتبه‌بندی معلمان را دولت سیزدهم اجرا کرد

تهران (پانا) - سرپرست ریاست‌جمهوری گفت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی نسبت به آموزش و پرورش و آموزش و معلم و استاد، فوق‌العاده حساس بود.

کد مطلب: ۱۴۸۴۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهور شهید هم معلم هم خیر مدرسه‌ساز بود؛ رتبه‌بندی معلمان را دولت سیزدهم اجرا کرد

محمد مخبر صبح امروز در بیست‌وششمین جشنواره ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، نمایندگان مجلس، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و حدود ۹۰۰ خیر مدرسه‌ساز کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید سلیمانی و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب گفت: وزیر آموزش و پرورش توضیحات بسیار مفیدی دادند و از توضیح خدمات دولت و اهمیت آموزش و پرورش در مجموعه دولت، ما را بی‌نیاز کردند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی هم معلم بود هم خیر مدرسه‌ساز، هم در دانشگاه و هم در حوزه تدریس کردند و در آستان قدس رضوی بحث مدرسه‌سازی را دنبال کردند. شهید این توفیق را داشت که معنویت و مدیریت را ممزوج کند و از این دو‌ مقوله برای ماموریت‌های بعدی کمک بگیرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایشان نسبت به آموزش و پرورش و آموزش معلم و استاد فوق‌العاده حساس بود، ادامه داد: این هم مبنای دینی دارد هم مبنای حکمرانی، مبنای دینی دارد یعنی هیچ شغل و هیچ موضوعی به اندازه آموزش و معلمی و تعلیم و تربیت در اسلام اهمیت ندارد.

مخبر با بیان اینکه مبنای حکمرانی دارد یعنی امکان توسعه و پیشرفت یک کشور بدون متمرکز شدن بر تعلیم و تعلم امکان ندارد گفت: یکسری از کشورها همه چیز به لحاظ منابع طبیعی دارند اما وضع بدی دارند و تعدادی از کشورها هیچ ندارند اما نیروی ماهر نخبه متعهد و مقید به مسائل نظام دارند که رشد دو رقمی دارند.

وی با بیان اینکه اگر نیروی مناسب تربیت نشود توسعه مناسب نخواهیم داشت، افزود: به همین دلیل رئیس‌جمهور شهید نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی و ارتقای همه جانبه بخش‌ها حساس بودند. 

مخبر با بیان اینکه دولت قبل مصوبه رتبه‌بندی را داشت اما در زمان ما اجرایی شد، ادامه داد: در جلسات دولت وزرای کشور هر مطلبی را اعلام‌ می‌کردند با حساسیت نسبت به آن بحث و تصمیم‌گیری می‌شد. 

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات ما در پیچ‌های سخت و گذشتن از رشد منفی به رشد ۵ و ۶ درصدی بود و همین تمرکز بر نیروی انسانی و مجموعه دولت متمرکز شد، ادامه داد: مقام معظم رهبری جمله معروفی دارند که می‌فرمودند اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد مشکلات اقتصادی حل می‌شد.

مخبر با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات کشور نرخ نقدینگی بود که در کشور به‌صورت ویرانگر خرابکاری می‌کرد، گفت: رشد نقدینگی را از حدود ۵۷ یا ۵۸ درصد به ۲۲ یا ۲۳ درصد رساندیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی از ۷ دهم درصد به ۵.۷ دهم درصد رسید، افزود: تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۰ به کانال ۳۹ درصد رسید که توسط نخبگان صورت گرفت.

مخبر با بیان اینکه یکی از نعمت‌های داده شده خدا به این کشور نیروهای جوان نخبه با انگیزه و امیدوار است، ادامه داد: در طول کار این دولت هر مساله‌ای که پیش آمد با تکیه بر نخبگان حل شد.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز پیشتاز الگویی هستند که حل مشکلات کشور به این الگو احتیاج دارد، افزود: در کشور ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد. بعضی‌ از این ظرفیت‌ها یک موردش کفایت می‌کند تا کشور اداره شود. جایی که ناموفق بودیم به این دلیل بود که نتوانستیم مردم را در مشکلات کشور درگیر کنیم و شما با دیدن این خیرین می‌توانید ببینید چه نهضتی اتفاق افتاده و واقعا این کار امیدآفرین است.

مخبر  اظهار کرد: درباره شهید رئیسی حضرت آقا فرمودند استقبال از تشییع جنازه ایشان اجر دنیوی ایشان بود. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار