آغاز اردوی فرهنگی قرآنی «به‌سوی قله‌ها؛ فرصت صعود» برای هزار دانش‌آموز ۷ استان محروم از امروز

اختصاص یک هزار میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای اجرای برنامه‌های مهارتی، آموزشی و پرورشی دانش‌‌آموزان

تهران (پانا) - نشست خبری اردوی فرهنگی قرآنی به سوی قله‌ها؛ فرصت صعود ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان‌های اصفهان، البرز، سمنان، کرمانشاه، گیلان، لرستان و همدان صبح امروز در بنیاد فرهنگی آموزشی علوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اردوی فرهنگی قرآنی «به‌سوی قله‌ها؛ فرصت صعود» برای هزار دانش‌آموز ۷ استان محروم از امروز

رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی در این نشست اظهار کرد: بنیاد مستضعفان بنا را بر این گذاشته که توجه بیشتری به حوزه کودکان، نوجوانان و به ویژه در مناطق محروم معطوف بدارد و برنامه‌های بیشتری را برای این دست از دانش‌آموزان اجرا کند. بخشی از این برنامه‌ها که بنیاد مستضعفان در دست تهیه و اجرا دارد ناظر بر حوزه مهارت، آموزش و پرورش است.

سیدمحمد بطحایی ادامه داد: بازوی اجرای این برنامه‌ها در بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی است. این بنیاد برنامه‌های کاهش محرومیت را در مناطق محروم اجرا می‌کند. در حوزه آموزش، امسال سه دسته برنامه در دست اجرا داریم. اول برنامه‌هایی برای کاهش نابرابری‌های آموزشی در مناطق محروم است. دسته دوم برنامه‌ها ناظر بر حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی است. در سال ۱۴۰۳ قصد داریم برخی مدارس مناطق محروم را با این برنامه‌ها تقویت کنیم. سومین برنامه‌ ما، الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در آن موضوعاتی همچون رجوع به قرآن و سواد رسانه‌ای پرداخته می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار نفر در سال جاری تحت پوشش برنامه‌های ما قرار خواهند گرفت که تعداد کثیر آنها دانش‌آموزان و بقیه معلمان و خانواده‌ها هستند، گفت: بنیاد مستضعفان نزدیک به یک همت یعنی بیش از ۴۰۰ برابر اعتبار نسبت به سال گذشته به این حوزه مهارت، آموزش و پرورش دانش‌آموزان مناطق محروم اختصاص داده است. 

رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی ادامه داد: کمک به مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم، تجهیز هنرستان‌ها، تامین اقلام تحصیلی برای دانش‌آموزان نیز از دیگر اقدامات مهم بنیاد مستضعفان در سال جاری است.

بطحایی با بیان اینکه سه رویداد مهم در تابستان امسال برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است، گفت: در اولین اردو، در لواسان در اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در خدمت هزار دانش‌آموز از ۷ استان محروم خواهیم بود که در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود. این اردوی فرهنگی قرآنی از ساعت ۲۱ امشب آغاز خواهد شد.

بطحایی گفت: اردوی دوم مبتنی بر کتاب‌خوانی برای هزار دانش‌آموز دختر و پسر مناطق مرزی و محروم و حدود ۲۵۰ معلم برگزار خواهد شد. اردوی سوم نیز مبتنی بر همدلی و در مردادماه برای هزار دانش‌آموز دیگر اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار دانش‌آموز در این اردوها شرکت خواهند کرد، گفت: در این اردوها از مربیان کارآزموده وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از اساتید برای راهبری برنامه‌ها استفاده شده است. 

رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی از همکاری خوب وزارت آموزش و پرورش به ویژه وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی برای اجرای این برنامه‌ها قدردانی کرد و گفت: از همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش نظرات کارشناسی خیلی خوبی دریافت کردیم. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار