معاون سازمان سمپاد در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جزئیات بیست‌ونهمین کنگره سراسری قرآن کریم استعدادهای درخشان

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با بیان اینکه مرحله قطبی بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد از امروز 10 تیرماه 15 تیرماه در 6 قطب کشوری برگزار می‌شود، گفت این کنگره با هدف بسترسازی مناسب جهت اُنس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم صورت گرفته است‌.

کد مطلب: ۱۴۸۴۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بیست‌ونهمین کنگره سراسری قرآن کریم استعدادهای درخشان

کنگره سراسری قرآن کریم، در قالب یک گردهمایی بزرگ کشوری هر سال برای دانش‌آموزان منتخب مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. ایده اصلی در این کنگره حل چالش‌ها و مشکلات واقعی کشور با رجوع مستقیم به قرآن کریم است. در این کنگره 38 موقعیت برای سه چالش ناامیدی، خودباختگی و انفعال براساس آیات قرآن کریم طراحی شده و دانش‌آموزان به‌صورت گروهی باید با مراجعه به قرآن کریم چالش پیش رو را حل کنند.

کنگره قرآنی سمپاد دارای سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری است. این طرح تلاش دارد با ارجاع دادن دانش‌آموزان به قرآن روش حل مشکلات کلان کشور با قرآن را به عنوان یک باور در دانش‌آموزان نهادینه کند. از آن‌رو که این دانش‌آموزان مدیران آینده کشور هستند، چشاندن طعم رجوع به قرآن و طلب پاسخ از آن برای مدیریت کشور، یک موفقیت و دست‌آورد بزرگ تربیتی محسوب می‌شود.

فرهاد فتحی‌نژاد‌ معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، در گفت‌وگو با پانا درخصوص کنگره سراسری قرآن کریم، گفت: «‌مرحله قطبی بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد از امروز 10 تیرماه تا 15 تیرماه در 6 قطب کشوری (استان‌های کرمان، خوزستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، سمنان و قم) و با حضور 1500 نفر دانش‌آموز برگزیده مرحله استانی‌ برگزار می‌شود.»

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، افزود: «‌مرحله کشوری این کنگره در بخش پسران و دختران با حضور 360 نفر در هر جنس به ترتیب از تاریخ 7 تا 10 مردادماه و همچنین 14 تا 17 مردادماه سال جاری در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز، برگزار می‌شود.»

فتحی‌نژاد گفت: «این کنگره با هدف بسترسازی مناسب جهت اُنس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم؛ توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی و بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه محافل معنوی و قرآنی در بین آن‌ها طراحی و اجرا می‌شود.»

به گفته این مقام مسئول، در سال تحصیلی 1403-1402، تعداد 12420 دانش‌آموز مدارس دوره اول و دوم متوسطه در مسابقات کنگره ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار