قائم مقام سازمان دانش‌آموزی:

سازمان دانش‌آموزی بستر ظهور و بروز نوجوانان است

کار پیشرانی کنشگرسازی است نه کنشگری

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران‌ با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی بستر ظهور و بروز نوجوانان است گفت: امروز سازمان دانش‌آموزی ‌به یک پاتوق برای نوجوانان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی بستر ظهور و بروز نوجوانان است

علی فلاحتکار بعدازظهر امروز با حضور در برنامه زنده تلویزیون اینترنتی پانا به‌مناسبت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به چالش‌های کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: هیچ حاکمیتی بدون همراهی مردم دارای توفیق و پیروزی نخواهد بود. حضور مردم در انقلاب 57 باعث ‌پیروزی شد. سربلندی و پیروزی ما با حضور مردم اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه حضور مردم نیاز به عناصری پیشران دارد تا مردم را به میدان‌داری ترغیب کند، افزود: ‌‌نوجوانی عرصه مسئولیت‌پذیری و تکلیف‌پذیری است. سن تکلیف و سن نوجوانی سن مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و وارد عرصه پیشرانی‌شدن است. پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد نوجوانی در ایران نسبت به گستره‌های مختلف در تاریخ ایران و در دنیا، گستره بزرگی پیدا کرده است که این فرصت بزرگی برای کشور است. ‌عناصر پیشرانه در انقلاب اسلامی نوجوانان هستند. عرصه نوجوانی عرصه پیشرانی است. انقلاب اسلامی با نوجوانان به پیروزی رسید، آ‌ن‌ها دفاع مقدس را رقم زدند، بعدها فرمانده شدند. ‌۳۶ هزار دانش‌آموز شهید عدد بسیار بالایی است و این افتخار ایران است که توانسته سن پیشرانی را این‌قدر پایین بیاورد.  

کار پیشرانی کنشگرسازی است نه کنشگری

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با تاکید بر اینکه مردم باید در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند، به تشریح معنای پیشرانی پرداخت و گفت: کار پیشرانی کنشگرسازی است نه کنشگری. سازمان دانش‌آموزی وظیفه تربیت سیاسی و اجتماعی نوجوانان و حتی نونهالان ایرانی را بر عهده دارد.

امروز سازمان دانش‌آموزی ‌به یک پاتوق برای نوجوانان تبدیل شده است

فلاحتکار با بیان اینکه نگاهی که ادبیات دینی به نوجوانی دارد نه تنها تهدید نیست بلکه یک نگاه فرصت‌آفرین است، گفت: ‌سازمان دانش‌‌آموزی برای این نوع تربیت، نقش به‌سزایی دارد. سازمان، بستر ظهور‌ و بروز نوجوانان است. ‌سازمان دانش‌آموزی برای نوجوانان است و ما بسترساز هستیم. امروز سازمان دانش‌آموزی ‌به یک پاتوق برای نوجوانان تبدیل شده است. این سهم ماست، اما نوجوانان هم سهمی دارند. نوجوانان باید به صحنه بیایند. به میدان بیایند. عرصه نوجوانی عرصه خوش‌گذرانی نیست، عرصه مسئولیت‌پذیری است، عرصه جدی گرفته شدن است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مربیان سازمان دانش‌‌آموزی در سراسر کشور، به اقدامات دانش‌آموزان خبرنگاران در پوشش رسانه‌ای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: من از دانش‌آموزان خبرنگاران پانا قدردانی می‌کنم. این بچه‌ها مایه افتخار ما هستند. بچه‌هایی که در این سطح در ‌میدان هستند تا این دستی که مردم برای نظام جمهوری اسلامی ایران بلند کرده‌اند را به تصویر بکشند. این اتفاقی که امروز در کشور افتاده و ما شاهد هستیم که رای اولی‌ها با انگیزه آمدند تا ‌در انتخاب رئیس‌جمهور کشورشان ‌سهم داشته باشند، اتفاقی است که باید قدر آن را بدانیم.

نوجوانان باید برای نقش‌آفرینی اعلام آمادگی کنند

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: رای‌اولی‌ها باید یک چیز‌ را در جامعه جا بیاندازند؛ سهم مردم در جامعه و حکمرانی فقط شرکت در انتخابات نیست. ‌گام دوم نوجوانان این است که بگویند آقایان مسئول‌ سهم ما توقف در راهپیمایی و انتخابات نیست. باید خود بیایند و بگویند ما می‌توانیم در شئون مختلف نقش‌آفرینی کنیم. اگر دولت تسهیل‌گری کند و مسائل مختلف کشور را به نوجوانان و به مردم بدهیم که نقش‌آفرینی کنند، خیلی از مسائل کشور حل می‌شود. 

چالش ما در کشور چالش پیشرانی است، دریایی از ظرفیت در کشور وجود دارد و کافی است که استفاده کنیم

وی در ادامه به ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: ‌بچه‌های شورای دانش‌آموزی در آستانه کنش هستند، این آستانه، نیاز به حرارت نهایی دارد که تبدیل به کنش شود. ‌ماموریت جدی که به ما در سازمان داده‌اند این است که این تشکل‌ها دارای کارکرد شوند، این گروه‌ها کلی ظرفیت دارند. چالش ما در کشور چالش پیشرانی است، دریایی از ظرفیت در کشور وجود دارد و کافی است که استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها همین دانش‌آموزان هستند. بچه‌ها نیاز به این دارند که هویت پیدا کنند. آن‌چه در افق سازمان به آن نگاه می‌کنیم این است که مجلس دانش‌آموزی و شورای دانش‌آموزی باید در یک نقطه هدف قرار بگیرند‌. ظرفیت شورای دانش‌‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی به‌زودی آزاد می‌شود و شاهد ظرفیت بزرگی در کشور خواهیم بود.

علی فلاحتکار اضافه کرد:‌ یکی از اشتباهات این است که ما شاخص‌های تیپولوژیک را جایگزین شاخص‌های ایدئولوژیک کرده‌ایم. رهبر معظم انقلاب در نامه به نوجوانانی که در غرب هستند و برای فلسطین می‌جنگند، می‌نویسند شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند. ‌

نوجوانان ایرانی ظرفیت‌های دارند که اگر آزاد شود، آمال و آرزوهای انقلاب اسلامی محقق خواهد شد

وی با تاکید بر اینکه نوجوانان ایرانی ظرفیت‌های دارند که اگر آزاد شود، آمال و آرزوهای انقلاب اسلامی محقق خواهد شد، گفت: ‌انقلاب به ‌اوج خود خواهد رسید زمانی‌که که ظرفیت‌های نوجوانان آزاد شود. 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در ادامه خطاب به دانش‌آموزان گفت: دوستای عزیزم سلام. ‌ما ‌در سازمان دانش‌آموزی ‌خود را خادم شما می‌دانیم. اگر شما بپذیرید که شما‌ ‌می‌توانید، عرصه‌سازید، ظرفیت‌سازید. سن شما، سن مسئولیت‌پذیری است. باید ثابت کنید که شما می‌توانید ‌مسائل کشور را حل کنید، ما هم بستر و عرصه را برای شما باز خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار