معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد:

شرکت در انتخابات باعث بالابردن امنیت ملی، اقتدار ملی و ایمن‌سازی کشور می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای تقویت هویت دانش‌آموزان تلاش کنیم، تاکید کرد شرکت در انتخابات باعث بالابردن امنیت ملی، اقتدار ملی و ایمن‌سازی کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۳۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شرکت در انتخابات باعث بالابردن امنیت ملی، اقتدار ملی و ایمن‌سازی کشور می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی بعدازظهر امروز با حضور در برنامه زنده تلویزیون اینترنتی پانا به‌مناسبت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: «‌امروز ‌روز شادی، نشاط و جشن‌ ملی ماست، این روز بر همه مردم ایران خجسته باشد.»

وی ادامه داد: «آن چیزی که امروز ما دیدیم، هم در بازدیدهای میدانی، هم از شبکه‌های صدا‌و‌سیما، ‌حضور چشمگیر نوجوانان در برنامه‌های ملی ‌است. در مراسم‌های راهپیمایی امکان ندارد که دانش‌‌آموزان را به صورت جدی نبینید، هرجا یک برنامه بزرگ در جریان است، دانش‌‌آموزان به‌عنوان یک عنصر اثرگذار حضور دارند.»

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: ‌«در برنامه‌های نامزدها هم، به نقش نوجوانان و ‌اثرگذاری که این قشر در کشور دارند اشاره شد.»

وی با بیان اینکه امروز رای‌اولی‌ها حضور چشمگیری پای صندوق‌های رای داشتند و‌ دانش‌آموزان خبرنگار ما به‌صورت جدی پای صندوق‌های اخذ رای بودند، گفت: «همچنین در‌ گروه‌های سرود در سراسر کشور دانش‌‌آموزان ما نقش‌آفرینی می‌کنند و در انتخابات هم حضور جدی دارند.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه امروز اعتقاد ما این است که ‌‌۱۶ میلیون عنصر فعال اثرگذار در کشور داریم، گفت: «‌امروز، ‌بیش از هر شخص دیگری، دوستان ما در آموزش و پرورش فقدان شهید جمهور را درک می‌کنند. ایشان در تولیت آستان قدس، بحث خادم‌یاری را راه انداختند. دانش‌آموزان یک روز در هفته در حرم حضرت رضا (ع) حاضر می‌شدند و خدمت می‌کردند و به‌ازای این خدمت، خدمت اجتماعی انجام می‌دادند. به ایشان می‌گفتند حاج آقا این کارها کار بچه‌ها نیست، اما ایشان با تمام وجود ایستادند و گفتند که نوجوان یک قشر اثرگذار است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌امروز اگر می‌خواهیم یک کار اثرگذار انجام دهیم باید‌ از نوجوان ‌استفاده کنیم، افزود: «‌شهید‌جمهور ۱۳ آبان سه سال پیش در اردوگاه شهید‌باهنر با دانش‌آموزان ‌ساعت‌ها صحبت کردند. ‌اعتقاد داشتند که دانش‌آموزان یک عنصر اثرگذار هستند؛ در نهاد ریاست‌جمهوری هم با دانش‌آموزان دیدار کردند.» 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ‌نوع نگاه به دانش‌آموزان و نوجوانان مهم است، گفت: «‌اگر دانش‌آموز به‌عنوان عنصر اثرگذار مدرسه و محله دیده شود و او را دانش‌آموز‌ تمام‌ساحتی ببینیم، نگاه ما به دانش‌آموزان، همانطور که سند تاکید کرده، ‌یک عنصر اثرگذار، پویا و فعال باشد، نوجوان نقش‌آفرینی خواهد کرد.»

شهید‌رییسی حقیقتا یک مربی بود و به جریان تربیتی اهمیت می‌داد، رئیس‌جمهور آینده هم باید این‌گونه باشد

وی با بیان اینکه شهید‌رییسی حقیقتا یک مربی بود و به جریان تربیتی اهمیت می‌داد، افزود: «‌رییس‌جمهور‌ آینده هم باید این‌گونه باشد. باید دانش‌‌آموزان را به‌عنوان یک عنصر فعال بپذیرد. باید به تربیت در عمل و در اجرا اهتمام داشته باشد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین پورثانی با تاکید بر اینکه باید به دانش‌آموزان نقش هویتی بدهیم، تصریح کرد: «‌اگر دانش‌‌آموز‌ نسبت به کلاس، مدرسه، شهر و کشور‌ش یک هویت جدی داشته باشد، کشورش را ازآن خود بداند، دیگر خودش نقش اثرگذار ایفا خواهد کرد.»‌

وی اضافه کرد: «‌علی لندی خود را به دل آتش می‌زند تا یک نفر را نجات دهد و این به خاطر حس هویتی است که در او ایجاد شده است. وقتی درباره رای اولی و انتخابات صحبت می‌کنیم باید تلاش کنیم در درجه اول ‌هویت ملی آن‌ها تقویت شود‌، تا به خود و کشورش افتخار‌ کند و‌ حرکت رو به جلو داشته باشد.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ‌تاکید کرد: «انشالله همه رای اولی‌ها چه خودشان، ‌چه با همراه‌کردن والدین‌شان برای حضور گسترده پیش‌قدم باشند‌.»

تشکل دانش‌آموزی موتور پیشران‌ فعالیت تربیتی در مدرسه است​

وی در ادامه به نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: «‌‌امروز دانش‌‌آموزان ما از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم همه در مدرسه شورای دانش‌آموزی دارند. حدود ۷۷۰ عضو شورای دانش‌‌آموزی داریم که با رای دانش‌‌آموزان انتخاب می‌شوند و بسیاری از فعالیت‌ها را در مدرسه انجام می‌دهند. مجلس دانش‌‌آموزی ما عصاره تمام مدارس و از دل مدرسه تا کشور انجام می‌شود و یک فعالیت سیاسی اجتماعی ‌است. بسیج دانش‌آموزی که مجمع همفکری دارد، اتحادیه هم همین‌طور و جمعیت جوانان هلال احمر که با تشکل دادرس در حال فعالیت است. تشکل دانش‌آموزی موتور پیشران‌ فعالیت تربیتی در مدرسه است، عصاره دانش‌‌آموزان سراسر کشور است‌.»

حجت‌الاسلام و المسلمین پورثانی همچنین افزود:‌ «‌اگر امروز می‌خواهیم در مدرسه اتفاقی بیافتد؛ باید با با همین ‌دانش‌‌آموزان باشد. یکی از تجلی‌گاه‌های شکل‌گیری هویت، تشکل‌های دانش‌‌آموزی است. تشکل دانش‌‌آموزی است که می‌تواند حرکت بزرگ انجام دهد و اگر این تشکل‌ها بتوانند در مطالبه‌گری درخواست‌های دانش‌آموزان، ‌هماهنگ عمل کنند،‌ بسیار اثرگذار خواهد بود. نقش تشکل‌ها در آموزش‌و‌پرورش یک نقش بسیار ویژه است.»

وی در پایان با بیان اینکه شرکت در انتخابات باعث بالابردن امنیت ملی، اقتدار ملی و ایمن‌سازی کشور می‌شود، گفت: «‌اولا وقتی ما یک کشور یکپارچه داشته باشیم؛ دشمن نمی‌تواند نگاه چپ به آن بیاندازد لذا ما باید کشور را واکسینه کنیم. دوماً ما باید در انتخاب فرد اصلح تلاش کنیم، چرا که آن چیزی که امروز مهم است این است که رئیس‌جمهور آینده، مسیر شهید جمهور را بتواند ادامه دهد؛ یعنی مسیر خدمت به مردم را ادامه دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار