رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

کتاب‌های آموزشی ‌دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید عمل‌گرا باشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌به خدمات ارائه‌شده این سازمان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره و تاکید کرد کتاب‌های آموزشی این دانش‌آموزان باید عملگرا باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های آموزشی ‌دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید عمل‌گرا باشد

حجت‌الله الماسی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌کنند، از خالصانه‌ترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

الماسی ‌بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار می‌رود، تاکید کرد و افزود: طبق این اساسنامه و بر‌اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه‌های مختلف دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم‌توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.

وی اضافه کرد: کتب آموزشی تدوین شده برای این دانش‌آموزان باید عمل‌گرا باشد و این هدف در دیگر بخش‌های آموزش آنان نیز باید به‌کار بسته شود.

الماسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیت‌های حوزه توانبخشی است و این حوزه باید بر تمامی حوزه‌های دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش‌آموزان توان‌‌یاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان است که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانش آموزان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار