بیانیه دانشگاه فرهنگیان درباره مطالب کذب و سیاسی در گردهمایی تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری

تهران (پانا) - دانشگاه فرهنگیان درباره مطالب کذب و سیاسی در گردهمایی تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه دانشگاه فرهنگیان درباره مطالب کذب و سیاسی در گردهمایی تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله صادق

 امام صادق علیه السلام: هر که راستگو باشد، عملش هم بدون غل و غش خواهد بود.

( شیخ کلینی، الکافی، ج۲، ص۱۰۵ باب الصدق و أداء الامانة) 

روز گذشته، ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳، در گردهمایی یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، فردی به عنوان نماینده اساتید دانشگاه فرهنگیان، مطالبی کذب، آکنده از ناآگاهی، تعصب و خلاف واقع برگرفته از تعصب سیاسی بیان کرد که باعث رنجش شدید خانواده بزرگ دانشگاه فرهنگیان، خصوصا دانشجومعلمان عزیز شده است.

 روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، ضمن دعوت این فرد به رعایت تقوا، صداقت، راستگویی و البته آگاهی بیشتر از رخدادهای دانشگاه فرهنگیان، به بیان برخی اقدامات مهم و منحصر به فرد در دانشگاه فرهنگیان که با آمدن دولت کریمه شهید رییسی رقم خورده است می پردازد، تا شاید قدری انصاف و البته صداقت در کلام و رفتار افراد سیاسی که خود و خانواده شان بعضا با رانت سیاسی و بعد از روی کار آمدن دولت سابق و به صورت اتوبوسی به دانشگاه فرهنگیان آمده اند؛ ایجاد گردد:

 

۱. برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور رییس جمهور برای اولین بار از زمان تاسیس آن در سال ۱۴۰۱

۲. تصویب مصوبات تاریخی برای احیای تربیت معلم برای اولین بار، از جمله آیین نامه ها و دستورالعمل های ساختاری و سازمانی، تبدیل وضعیت دکتر معلمان، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای معلمان

۳. تصویب و ابلاغ مصوبه سیاست ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان

۴. تصویب مصوبه آیین نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان؛ 

۵. تصویب و برگزاری اولین کنکور اختصاصی تربیت معلم

۶. جذب ۱۵۰۰ عضو هیات علمی در یک سال، که این مقدار جذب  از تمام آمار جذب هیات علمی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰؛ بیشتر است. 

۷. اضافه شدن ۴۰۰ هزار متر مربع به فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان

۸. تشکیل هیات ممیزه در دانشگاه فرهنگیان

۹. تاسیس هسته گزینش اختصاصی

۱۰ شیوه های جذب جدید دانشجو معلم

۱۱. معماری کلان برنامه درسی دانشجو معلمان

۱۲. تدوین برنامه راهبردی دانشگاه در افق ۱۴۰۶

اکنون، دانشگاه فرهنگیان، یکی از بزرگترین، مهم ترین و ارزشمندترین دانشگاه های کشور با ماموریت تربیت معلم است.

حضور هر ساله میلیونی جوانان متقاضی برای شغل شریف معلمی؛ باز بودن فضای باز آزاد اندیشی، حضور مستقیم دانشجومعلمان در برنامه ها و سیاست های کلان دانشگاه که به عنوان مثال می توان از طرح دانشجو معلم خبرنگار، یاور رسانه یاد کرد؛ 

کسب رتبه های برتر دانشجو معلمان در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، 

بهره گیری از نظرات و مطالب اساتید ارجمند دانشگاه فرهنگیان در رسانه های این دانشگاه؛

که نشاندهنده بخشی از  فضای رشد و پیشرفت دانشگاه فرهنگیان است.

البته دانشگاه فرهنگیان با شرایط مطلوب که در شان معلمان عزیز است فاصله دارد، که دلایل آن را هر آزاد اندیش و حق طلبی می داند که در گذشته نه چندان دور، چه جفاهایی بر این دانشگاه شد و چه افرادی به دنبال تعطیلی تربیت معلم بودند که اکنون به عنوان کارشناس در کنار یکی از کاندیداها قرار دارند. 

با عنایت خدا، گام ها و اقدامات بزرگ و بلندی برای ارتقای روز به روز دانشگاه فرهنگیان، با حمایت های رییس جمهور شهید آیت الله رییسی ایجاد و ان شاالله با انتخاب هوشمندانه، صالح و مومنانه مردم عزیز؛ راه ارزشمند این شهید والامقام، با انتخاب رییس جمهور صالح و خدمتگذار دیگر همچون شهید رییسی؛ احیای تربیت معلم، ادامه پیدا خواهد کرد.

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در پایان، ضمن تاکید بر رعایت راستگویی، صداقت و انصاف به تمام حامیان کاندیداهای عزیز؛ از خبرنگاران، کارشناسان، دلسوزان و جوانان عزیز ایران اسلامی، دعوت می کند جهت آشنایی بیشتر با رشد و ارتقاء تربیتِ معلمِ این مرزو بوم، به این دانشگاه مراجعه و از نزدیک با اهداف، ماموریت ها و اقدامات آن آشنا شوند.

روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، با افتخار پذیرای شما دلسوزان ایران عزیز است.

#راستگویان_معلمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار