پیام حمیدرضا خان‌محمدی به‌مناسبت آغاز دهه ولایت و امامت‌؛

ولایت‌پذیری رمز رسیدن به تهذیب نفس و کمال است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آستانه دهه ولایت و امامت، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ولایت‌پذیری رمز رسیدن به تهذیب نفس و کمال است

متن پیام حمیدرضا خان‌محمدی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌‎تر شده و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.

عید قربان، عید بندگی و دلدادگی و گذشتن از خویشتن خویش است. این عید، یادآور با‌شکوه‌ترین مرتبه تسلیم در برابر مشیت الهی و تبری از هوای نفس و تأسی به دریای لایزال حضرت حق است.

قربان جشن شکوفایی ایمان، یقین و فرصتی ناب برای ایجاد تحولی همچون ابراهیم خلیل در درون است. این عید در حالی از راه می‌‎رسد که دل‎‌‌های بندگان در زلال عرفه از زنگار معاصی پاک گشته و عطر استجابت دعا، مشام مسلمانان را می‌‎نوازد.

واقعه مهم غدیر نیز که از سوی خداوند عزّوجل روز کمال دین مبین اسلام نام گرفته و جبرئیل عظیم‌الشأن بر پیامبر گرامی نازل گشت تا فرمان خداوند را بر ایشان جاری نماید، رویدادی عظیم و گرامی در پهنه تاریخ است.

به یقین آرمان غدیر با نهادن دست انسان در دستان ولی خدا با امیدی روشن به آینده، انسان‌ها را در راه رهایی از هوای نفس محافظت نموده که همانا درسی است که آن‌ها از عید قربان گرفته‌اند.

‌پیروی از امامت و ولایت از محورهای اساسی و مورد تاکید برای جامعه اسلامی است که سعادت دنیوی و اخروی را برای مسلمانان به همراه خواهد داشت و همواره باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دهه ولایت یادآور این حقیقت است که پیمودن مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان، تهذیب نفس و رسیدن به کمال‌، بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.

در راستای اطاعت از توصیه‌های پدرانه ولی امرمان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) درخصوص جهاد مـدرسه‌سازی و تامین امکانات و فرصت‌های عادلانه ‌آموزشی و تربیتی برای فرزندان این مرز و بوم، به همراه خیرین مدرسه‌ساز و همکارانم در سازمان نوسازی، با عزمی راسخ عهد می‌بندیم تا در این عرصه، سربازان خوبی برای ایشان بوده و افرادی با روحیه ‌نیکوکارانه، جهادگر و ولایت‌پذیر در این مسیر تربیت نماییم.

اینجانب در کنار خانواده بزرگ نهضت مدرسه‌سازی ایران و خیرین مدرسه‌ساز، دهه ولایت و امامت و اعیاد سعید قربان و غدیر خم را به ساحت مقدس حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت بزرگ ایران و خصوصا جامعه بزرگ تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت عرض نموده و شادی سراسر معنویت و زندگی مملو از برکات بیکران را تحت توجهات ائمه اطهار از حضرت باری تعالی برای همگان مسئلت دارم.

 والسلام علی من التبع الهدی.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار