رئیس سازمان نوسازی مدارس:

45 هزار کلاس درس در سراسر کشور در حال احداث است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدرسه باید براساس تربیت تمام‌ساحتی باشد، خبر داد اکنون ۸۲۰۰ پروژه آموزشی با ۴۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور وجود دارد و اولویت تکمیل و اتمام این طرح‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۸۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
45 هزار کلاس درس در سراسر کشور در حال احداث است

‌حمیدرضا خان محمدی ‌در گردهمایی معاونان فنی و اجرایی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها گفت: این روزها که مصادف است با سالروز آسمانی شدن زنده یاد «دکتر حافظی» نام و خاطره این مرد بزرگ و همه خیرین به او پیوسته را گرامی می‌داریم که وجودشان را وقف سنت حسنه مدرسه‌سازی کردند.

وی با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی، اظهار کرد: مفتخریم که در  دولت مردمی شهید جمهور که تحولی شگرف در خدمت‌رسانی ایجاد‌ و فضای جامعه را امیدوار و زنده کرد، فرصت خدمت پیدا کردیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به ویژگی‌های خاص رویکرد و رفتار شهید آیت الله رئیسی، بیان کرد: نگاه عادلانه به همه امور و در سراسر کشور که در موضوع مدرسه‌سازی و عدالت آموزشی نیز مورد تاکید ایشان بود بحث مهم و قابل توجهی است و به واسطه ارتباطی که داشته‌ایم نگاه عدالت‌محور را به همه یادآوری می‌کرد.

خان‌محمدی امید و شوق‌آفرینی را از دیگر نکات مورد توجه سیره رئیس‌جمهور شهید بر‌شمرد و گفت: تاکیدی که آقای رئیسی بر سرعت اتمام پروژه‌ها و ارائه با کیفیت خدمات داشته‌اند از این منظر قابل توجه بود که مردم ببینند کار به اتمام و نتیجه می‌رسد و نمونه آن را در پروژه‌های مدرسه‌سازی شهرستان بهارستان دیدیم، در مدت کوتاهی پس از دستور  شهید رئیسی این مدارس به بهره‌برداری رسید و مورد توجه و تمجید آن شهید مغتنم نیز قرار گرفت و در محافل مختلف آن‌ها را یک الگو معرفی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در بحث معماری، پویایی و کانون تربیت و پیشرفت محله بودن مدرسه نیز رئیس‌جمهور همواره دغدغه‌مند بود که در آخرین سفرشان به استان مازندران و افتتاح مدرسه روستای خرما کلا به آن توجه داشته‌‌اند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: آیت الله رئیسی عشق و عاطفه خرج می‌کرد توجه‌ ویژه به خیرین و پیگیری امور این عزیزان، قدرشناسی و دیدن زحمات همه از دیگر نکات مورد توجه ایشان بود. مردم این‌ها را دیدند و فهمیدند، لذا در تشییع شهدای خدمت حماسه آفریدند.

خان‌محمدی با بیان اینکه ‌یکی از دستگاه‌های خدوم و پرکار در دولت سیزدهم نوسازی مدارس است، افزود: به واسطه تلاش همه شما و حمایت دولت کارهای زیادی در حوزه مدرسه‌سازی انجام شده و میزان رضایت در همه استان‌ها افزایش یافته است. حتی در جریان سفرهای استانی هرجا کار گره می‌خورد استفاده از ظرفیت نوسازی مدارس راهکاری بود که مطرح می‌شد.

وی با ذکر این نکته که مسیر در نوسازی مدارس حداقل برای ۵ سال روشن شده است، تصریح کرد: نقشه راه سازمان نوسازی مدارس معلوم است و راهکارهای ما بر مبنای دو خط سیر برنامه هفتم و سند تحول بنیادین پیش می‌رود که باید برش‌های استانی استخراج و تهیه شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به مبادله و امضای سند انتظار با مدیران کل استان‌ها در ابتدای سال جاری گفت: پیگیر بخش فنی و نظارت سند باشید و این مهم را به عنوان یک کار تیمی در نظر داشته و اجرایی کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه اثرگذار معاونت‌های فنی و اجرایی در راهبری برنامه‌ها اظهار کرد: این جمع نقش مهمی در افزایش طول عمر سازه و کیفیت یادگیری دارند، توجه کنید که پیمانکاران شرکای دلسوز سازمان هستند.

وی با یادآوری اینکه نقش سازمان سیاست‌گذاری و نظارت است، تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزشی سیاست اصلی ماست. کار مهندسی و اثراتش چه محاسن وچه معایبش ماندگار است و نبض این کار دست شماست.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه باید براساس تربیت تمام‌ساحتی باشد، افزود: اکنون ۸۲۰۰ پروژه آموزشی با ۴۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور وجود دارد و اولویت تکمیل و اتمام این طرح‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش  خاطر‌نشان کرد: سالیانه به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی افزوده می‌شود و  چرخش جمعیتی کشور نیز حدود ۱ میلیون نفر در سال است‌، تامین امکانات آموزشی برای آن‌ها مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات ویژه با گذر از شیوه‌های سنتی است.

توجه به صنعتی‌سازی پروژه‌ها، هویت‌بخشی و معماری داخلی و نما و منظر، مدیریت زمان و هزینه، تکالیف انبوه ‌سازان، طرح ساخت 200 مجتمع بزرگ آموزشی در برنامه هفتم توسعه، سند آمایش سرزمین، لزوم توسعه هنرستان‌ها، اجرای طرح‌های شهید پناهی و شهید سرایداران، موضوع معیشت همکاران، اهتمام ویژه در تهیه شناسنامه فنی و سامانه‌ها از دیگر نکات مورد توجه رئیس سازمان نوسازی مدارس در این جلسه بود.

‌در ابتدای این نشست نیز مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به مدعوین، به تشریح برنامه‌های این گردهمایی دو روزه پرداخت و گفت: تشریک مساعی و همفکری برای اجرایی‌سازی برنامه راهبردی ترسیم شده و تبادل تجربیات از اهداف برگزاری این نشست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار