وزیر آموزش و پرورش گزارش داد؛

ارتقای کیفیت آموزشی در دوران شهیدجمهور؛ از احیای باشگاه دانش‌پژوهان و راه‌اندازی 23 پژوهش‌سرا تا ایجاد شبکه کارآفرینان مدرسه در استان‌ها و رشد 13 درصدی جمعیت فنی‌وحرفه‌ای

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم و شیهد جمهور برای ارتقای کیفیت آموزشی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت آموزشی در دوران شهیدجمهور؛ از احیای باشگاه دانش‌پژوهان و راه‌اندازی 23 پژوهش‌سرا تا ایجاد شبکه کارآفرینان مدرسه در استان‌ها و رشد 13 درصدی جمعیت فنی‌وحرفه‌ای

وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در ویراستی نوشت:

همین چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در واکنش به یک گزارش در مورد المپیاد‌های دانش‌آموزی فرمودند "جایگاه کشور در المپیادها هم بایستی پیش برود که حالا ایشان گفتند که مثل گذشته است؛ مثل کدام گذشته؟ چون در این سال‌های اخیر خیلی برجسته نبوده؛ اگر چنانچه مثل این سال‌ها باشد، این تعریف نیست

759773e85d66434b9dae10190f59f614

اگر مثل سال‌های قبل باشد که آن وقت خب هم تعداد مدال‌ها، هم رنگ مدال‌ها خیلی برجسته‌تر بود، آن البته خوب است.»

و اما... در سال ۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تا در عرض ۶ ماه باشگاه دانش‌پژوهان جوان به‌عنوان یک سازمان مستقل تاسیس و اداره شود. ولی متاسفانه این مسئله پس از گذشت بیش از ۲ سال مسکوت ماند، که در دولت شهید جمهور در اسفندماه ۱۴۰۰ اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان به عنوان یک سازمان مستقل تصویب و پس از چند ماه توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ گردید.

طی ۲ سال ابتدایی استقلال باشگاه، نتایج ایران در المپیادهای جهانی رشد چشم‌گیری داشت که منجر به کسب ۳۰ نشان طلا در عرض تنها ۲ سال شد درحالی که در دولت قبل مجموعا ۲۶ مدال طلا آن هم در طول ۴ سال کسب شد. همچنین ساخت و تجهیز ساختمان باشگاه دانش‌پژوهان جوان، ایجاد تشکیلات اداری و احیاء ردیف بودجه این سازمان در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید، سیزده سال پس از انحلال مجدد برقرار گردید.

همچنین از جمله فعالیت‌های مهم دیگر در موضوع ارتقای کیفیت آموزش می‌توان به توسعه و راه‌اندازی ۲۳ پژوهش‌سرا دانش‌آموزی برای اولین بار، توسعه ۵ باب مراکز نوآوری و کارآفرینی و ایجاد شبکه کارآفرینان مدرسه در ۳۲ استان کشور و همچنین ایجاد قریب ۱۰۰ رشته محل به‌صورت وابسته/جوار کارخانه‌ها و جوار مراکز تولیدی، ارزشیابی ۲۲ رشته از رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با تحولات بازار کار، مشکلات و محدودیت‌های دنیای آموزش و اسناد آمایش سرزمین به منظور اصلاح، تکمیل و تغییر این رشته‌ها و محتوای آموزشی آن‌ها، آموزش بیش از ۱۹۶۰۰۰ آموزگار دوره ابتدایی در ۸۱۱۹ حلقه علمی-آموزشی آموزگاران، تربیت مدرسان استانی و منطقه‌ای در ۸ عنوان درسی-آموزشی، رویکردهای نوین تکنولوژی آموزشی با تاکید بر یادگیری الکترونیکی‌، شناسایی بیش از ۶۵۹۷ هزار نفر دانش آموز در پایه‌های چهارم‌، پنجم و ششم ابتدایی و تکمیل نمون مربوط و بارگذاری در سامانه سیدا و به منظور معرفی به بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان دانش‌آموزان دارای استعداد برتر در قالب طرح شهاب، برگزاری کارسوق‌های فراگیر برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی‌، پژوهشی اشاره کرد.

f1fb0c24a88149e58606e07fffaa3741

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار