اعلام جزئیات برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ‌جزئیات برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور

‌میکائیل باقری درباره جزئیات برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار می‌شود اظهار کرد: این دوره از مسابقات در مشهد مقدس با حضور 160 نفر از معلمان سراسر کشور در 2 بخش خانم‌ها و آقایان در 5 رشته قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 10 جز قرآن، روش تدریس احکام و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات و در مرحله اول در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور که در دهه مبارک فجر سال 1402 برگزار شده است، بیش از 90 هزار نفر حضور داشتند.

باقری ادامه داد: نفرات برتر این مسابقات در مرحله استانی در هفته بزرگداشت مقام معلم با یکدیگر رقابت کردند و از این افراد 320 نفر به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند. 

وی همچنین اضافه کرد: در مرحله مقدماتی کشوری با دریافت آثار در رشته‌های قرائت، روش تدریس احکام و نهج البلاغه و ارتباط آنلاین با شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ 10 جزء و کل قرآن برگزار شده است و همکارانی که حدنصاب نمره را کسب کرده‌اند در مرحله حضوری مسابقات شرکت خواهند کرد که 24، 25 و 26 خردادماه در مشهد مقدس با حضور 18 داور ملی و بین‌المللی باهم رقابت می‌کنند و روز 26 خرداد نیز با برگزاری آیین اختتامیه نفرات برتر و برگزیده معرفی خواهند شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز یکی از اهداف برگزاری این مسابقات را بیان و اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسابقات قرآن دانش‌‌آموزی، برای رشد کمی و کیفی این مسابقات باید به ارتقای مهارت‌های قرآنی معلمان نیز بپردازیم. با برگزاری این مسابقات، ضمن تحقق این هدف، فرهنگیان محترم با شیوه‌های انتقال احکام مبتلابه دانش‌آموزان در کوتاه‌مدت، روش‌های تحقیق و بهره‌برداری از نهج البلاغه و ارائه سخنرانی براساس خطبه‌های نهج‌البلاغه آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار