«بازخوانی اسناد لانه جاسوسی»؛ مطالبه چندین ساله رهبر انقلاب از آموزش‌و‌پرورش که در دوران شهید جمهور تحقق یافت

اصلاح کتاب‌های پایه دهم رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای از مهر امسال/ طرحواره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه در دستورکار سازمان پژوهش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تحقق مطالبه چندین ساله رهبر انقلاب از آموزش و پرورش در دوران شهید جمهور درباره‌ بازخوانی اسناد لانه جاسوسی‌ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
«بازخوانی اسناد لانه جاسوسی»؛ مطالبه چندین ساله رهبر انقلاب از آموزش‌و‌پرورش که در دوران شهید جمهور تحقق یافت

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در صفحه وراستی خود نوشت:

«" این اسناد[لانه جاسوسی]، توطئه‌های آمریکا علیه ملّت ایران را نشان میداد؛ هفتاد هشتاد جلد شده. شماها که وقت نمی‌کنید بخوانید این کتاب‌ها را، [امّا] من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتاب‌ها را در کتاب‌های درسی بیاورید، متأسّفانه نکردند. این [اسناد] نشان میدهد که آمریکایی‌ها در این مدّتی که در ایران حضور داشتند ــ یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ ــ چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی و چه خیانت‌هایی انجام دادند" مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

899116fS9LczVNqesHWUmRg

 

مطالبه چندین ساله رهبر انقلاب برای بازخوانی اسناد لانه جاسوسی در دوران شهید جمهور تحقق یافت. در این مورد به بهسازی و غنی‌سازی تعدادی از کتاب‌های درسی که به صورت شاخص می‌توان به افزوده شدن ۵۶ سند از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی و، بهسازی تعدادی از کتاب‌ها در زمینه سواد رسانه‌ای اشاره کرد. یکی دیگر از اقدامات مهم که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، ارزشیابی برنامه‌های درسی رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بود که پس از فرایندی طولانی به اتمام رسید‌. در این فرایند، برنامه‌های درسی عمده رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تحولات بازار کار، ارزیابی از محیط‌های آموزشی، هنرجویان و هنرآموزان و با توجه به مطالعاتی که در زمینه آمایش سرزمینی انجام شده، مورد بررسی و ارزشیابی قرار گرفت که کار بسیار مهمی بود.

همچنین آغاز اصلاح برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ای بر اساس ارزشیابی‌ سال گذشته است که امیدواریم از مهر امسال، کتاب‌های پایه دهم رشته‌های فنی حرفه‌ای بر اساس این ارزشیابی ها اصلاح شود. بر اساس مسیری که در دو سال گذشته برای تحول مدنظر طی شد، طرحواره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه در مدرسه به عنوان نقشه راه اقدامات تحولی سازمان پژوهش در سال ۱۴۰۳ نیز در دستور کار است. بر این اساس سال ۱۴۰۳ سال آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود‌. برای اولین بار ما موفق به تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مودر نیاز خود از طریق تولید داخلی شدیم و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲، هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار