وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در دولت سیزدهم

‌تعداد هنرجویان هنرستان‌های شبانه‌روزی در سه سال تحصیلی اخیر‌ رشد ۱۱ درصدی داشته است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی در هیئت دولت از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در دولت سیزدهم

رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت:

«توسعه مهارت‌آموزی و تقویت هنرستان‌ها یکی از محور‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکید فراوانی بر این موضوع داشته‌اند و در ادامه راه رئیس‌جمهور شهید ۹ خرداد ۱۴۰۳ آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی در هیئت دولت تصویب شد.

آموزش و پرورش

همچنین آمارها حاکی از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در دولت است و با حمایت از فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و توسعه عدالت و نصیب برابر آموزشی تعداد هنرجویان هنرستان‌های شبانه‌روزی در سه سال تحصیلی اخیر با روند افزایشی ۱۱درصد روبرو بوده است.

آموزش و پرورش

در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق محروم و مرزی کشور تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۸۲ نفر در هنرستان‌های شبانه‌روزی تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار دارند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق (روستایی و عشایری) تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۷۰ روستایی و عشایری تحت پوشش مهارت آموزی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۳ نفر عشایر هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار