رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

مشارکت خیرین مدرسه ساز در دولت سیزدهم چهار برابر شد

تهران(پانا)- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با رویکرد اتکا به مردم در دولت سیزدهم میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز از رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و رکورد حدود چهار برابری را تجربه کرده است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت خیرین مدرسه ساز در دولت سیزدهم چهار برابر شد

حمیدرضا خان‌محمدی در نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور شهید بر ارتقای نقش مردم در همه عرصه‌ها بود تا شهرها و روستاها آباد شود و در حوزه مدرسه سازی در دولت سیزدهم فعالیت مدرسه سازی با کمک خیرین ضریب قابل توجهی گرفت و مشارکت ‌خیرین از رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و به رکورد حدود چهار برابری رسید .

وی افزود: نقش مردم برای ما بی بدیل است هر جا شاهد مشارکت و حضور مردم بوده‌ایم مسائل حل شد، این حضور در همه ارکان تاثیرگذار بوده است، دیدیم که در تشییع باشکوه شهدای خدمت نیز مردم نقش آفرین شدند و سرمایه‌ای بی‌نظیر برای نظام به ثبت رسید .

خان محمدی بیان کرد: در مدرسه سازی نباید شعاری رفتار کنیم، محور کارمان جامعه خیرین است ما بایستی تسهیل گر و تنظیم کننده باشیم ، مدرسه کانون تربیت است و تعطیلی ندارد و بدون کمک خیرین نمی توان به اهداف متعالی دست یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: لازم است اطلس مناطق محروم توسط خیرین تهیه شود ، خیرین ما خودشان نخبه و جهادگرند ، باید کمک‌ کنیم روحیه خیری در مدارس ترویج شود.

وی ادامه داد: باید در مدارس با همه ابعادش سرمایه گذاری کنیم و این که مجمع خیرین «دانش آموز یار» در قزوین راه اندازی شده کار ارزشمندی است و افزایش تعهدات نیز جای تقدیر دارد.

خان محمدی اذعان کرد: وزن مردمی سازی بدون کار شکلی باید تقویت شود، بهترین مکان برای مجمع خیرین در استان قزوین اختصاص یابد تا زمینه حضور شایسته خیرین در این مکان‌ برای نشست‌های تخصصی مهیا شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: خیرین مردان عمل و رفتارهای تربیتی هستند ، باید کمک ‌کنیم تا مجمع بیشترین مشارکت را در ساخت مدرسه و حمایت از دانش آموزان داشته باشند.

وی اضافه کرد: به همکاری رسانه‌ها در فرهنگ سازی و جلب مشارکت خیرین نیازمندیم و امیدواریم مشارکت خیرین علاوه بر کمک های نقدی و مالی در بخش های دیگر از جمله مشاوره، مهارت افزایی، تجهیز، توسعه و انتقال تجربه و دانش نیز به دانش آموزان توسعه یابد.

خان محمدی اظهار کرد: با ظرفیتی که از بخش مردمی سراغ داریم به نظر می رسد مجمع خیرین باید برای دیگران تکلیف مشخص کند، چون فریاد تربیت می زنیم همه لازم است کنار هم قرار گیرند تا سهم خود را در آموزش و پرورش ادا کنند.

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: صنعت هم باید سهم خود را در مدرسه سازی ادا کند و شهرداریها احساس تکلیف بیشتر کنند و در کنار خیرین و نوسازی قرار گیرند تا به اهداف خود دست یابیم.

وی برگزاری اردوهای دانش آموزی را در کاهش مشکلات روحی و روانی، تقویت نشاط و شادابی موثر دانست و اظهارداشت: از مجمع خیرین مدرسه ساز انتظار داریم در تجهیز اردوگاه‌های دانش آموزی هم مشارکت بیشتری داشته باشند.

خان محمدی یادآورشد: تعلیم و تربیت و امور تربیتی و ورزشی و اردویی را جدی بگیرید زیرا همه ما در برابر آیندگان مسئولیم تا فرزندان خود را درست تربیت کنیم تا نگران آینده نباشیم

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور افزود: دولت‌ها تغییر می کنند اما خیرین همیشه ثابت هستند لذا در مدرسه سازی باید به راهبرد مهم پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی گروههای مختلف از جمله صنعتگران و اصناف توجه جدی شود.

وی بیان کرد: در استان یزد از سوی صنایع بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مشارکت در مدرسه سازی صورت گرفت و صنایع خیلی خوب کمک کردند ،در قزوین نیز با داشتن بیش از 15 شهرک و ناحیه صنعتی می توانید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید.

خان محمدی افزود: دو راهکار مهم مسئولیت اجتماعی و مولدسازی اموال مازاد باید در اولویت قرار گیرد و هر ملک ‌مازاد و بلا استفاده که متعلق به خیرین و وقفی نیست را بایستی به بالاترین ارزش رسانده و تبدیل به احسن کنید و منابع آزاد شده را برای تکمیل طرح های نیمه تمام استفاده کنید.

وی اضافه کرد: در اعتبارات امسال سهم مولدسازی مشخص شده و شما هم می توانید با ملک و اراضی که بیش از ۱۰۰ سال است رها شده و برای ما کاربرد ندارد مدارس را آباد کنید.

خان محمدی بیان کرد: در برنامه توسعه هفتم قرار است ۲۰۰ مجتمع بزرگ مقیاس احداث شود که بخشی از منابع آن را از محل مولدسازی باید پیگیری کرده و عملیاتی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار