رئیس دانشگاه فرهنگیان:

استادان دانشگاه فرهنگیان باید دارای مهارت‌های 6 ساحتی باشند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد اعضای هیات علمی این دانشگاه علاوه بر ویژگی‌های اساتید دیگر دانشگاه‌ها، باید دارای مهارت‌های 6 ساحتی باشند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
استادان دانشگاه فرهنگیان باید دارای مهارت‌های 6 ساحتی باشند

‌رجبعلی برزوئی ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و پاسداشت حمایت‌های رئیس‌جمهور شهید از دانشگاه فرهنگیان، گفت: آیت‌الله رئیسی نسبت به دانشگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت دلسوز و دغدغه‌مند بودند و در رویکردشان ضرورت بحث تعلیم و تربیت و تربیت معلم و تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان در‌خصوص سند تحول بنیادین مشهود بود.

وی ابراز امیدواری کرد‌ به پاس حمایت‌ها و توجه شهید جمهور، این دانشگاه قوی‌تر از گذشته در کسب اهداف و تحقق ماموریت خود به پیش برود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، کسب دستاورد‌ها و موفقیت‌ها را حاصل اقدام گروهی و جمعی دانست و افزود: توفیقات پژوهش کاری جمعی است و قطعا این توفیقات با تلاش همه مجموعه‌ها و همکاران میسر بوده است.

وی رویکرد ستاد را رویکرد قرارگاهی نسبت به دیگر دانشگاه‌های فرهنگیان در استان‌ها با نقش سیاست‌گذاری و راهبری عنوان و تصریح کرد: با اجرای ساختار دانشگاهی با اختیار کامل از مهرماه، ستاد باید قرارگاه تربیت معلم و استان‌ها مراکز واقعی خط مقدم و اجرایی باشند.

برزوئی، با تاکید بر لزوم ساماندهی و مدل‌سازی برای کسب مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان در جهان اسلام و منطقه، افزود: مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی در جهان اسلام باید در 2 سال آینده ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مرجعیت باید نظام مجلات، نظام انتشارات و پژوهش را تغییر داده و در راستای این ماموریت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تعلیم و تربیت اسلامی را هدف اصلی دانشگاه نام برد که تمام حوزه‌ها در این مسیر باید گام بردارند و تمام سیاست‌ها در این مسیر شکل گیرد و افزود: پژوهش و منابع کتب درسی به تامین نیاز خود و جهان اسلام و در راستای تعلیم تربیت اسلامی باشد.

وی همچنین به انتشار مجلات جدید علمی و پژوهشی با زبان‌ها و روش‌های مختلف، آمادگی برای کسب و ارتقای رتبه‌بندی بین‌المللی و افزایش شتاب در جذب هیات علمی در این مسیر اشاره کرد.

برزوئی با بیان اینکه برای داشتن دانش‌آموز 6 ساحتی باید معلم 6 ساحتی تربیت شود و استاد 6 ساحتی کسی است که می‌تواند این معلم را تربیت کند، تصریح کرد: اعضای هیات علمی این دانشگاه علاوه بر ویژگی‌های اساتید دیگر دانشگاه‌ها باید دارای مهارت‌های 6 ساحتی باشند.

وی بر ضرورت جذب استاد 6 ساحتی و نیز گذراندن دوره بازآموزی، توانمند‌سازی و تکمیلی در طول خدمت برای اعضای هیات علمی تاکید و اظهار کرد: استادان باید علاوه بر کسب ارتقای توانمندی در حوزه تخصصی، خود را متناسب با این مرجعیت آماده کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، آیین‌نامه ارتقا را نمایانگر جریان آینده دانشگاه و شکل‌گیری مسیر علم و فناوری تربیتی و فرهنگی در دانشگاه دانست و گفت: آیین‌نامه ارتقا متناسب با رویکرد مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی و کسب توانمندی 6 ساحتی بازنگری خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت زیست شبانه‌روزی بر برنامه‌ریزی در خصوص خدمات رفاهی، ورزشی، تفریحی، علمی و فرهنگی دانشجومعلمان اشاره کرد.

برزوئی با بیان اینکه قوام یافتگی معلمان در فرمایش رهبر معظم انقلاب فقط در کلاس درس امکان‌پذیر نیست، افزود: تحقق این امر با مشارکت تمام اعضای هیات علمی به عنوان بازوان معاونت‌ها صورت می‌پذیرد، خط اصلی کار در دست شماست.

وی به ایجاد مشوق‌ها و امتیازات لازم برای پذیرش استعدادها برتر ملی و فراهم کردن بستر جذب برترین‌ها و بهترین‌های حوزه‌های مختلف در کسوت معلمی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین به پیگیری بحث راتبه معلمی اشاره و ابراز امیدواری کرد: از مهرماه سال جاری بتوانیم از ظرفیت دانشگاه های دیگر و اعضای هیات علمی دانشیار و استاد تمام بیشتر بهره ببریم.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار