مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

اعتماد به کتاب و معلم‌ شرط موفقیت در امتحانات نهایی؛ هیچ سوالی ‌خارج از کتاب طرح نمی‌شود‌

‌تصحیح ‌پاسخ‌برگ‌ها به‌صورت الکترونیکی، با سربرگ رمزگذاری‌شده و بدون اسم داوطلب انجام می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت امتحانات نهایی در شهرستان‌های استان تهران در 655 حوزه امتحانی و 21 منطقه با حضور 112 هزار دانش‌آموز نهایی‌، تعدادی بزرگسال و حدود 12 هزار و 500 ترمیمی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اعتماد به کتاب و معلم‌ شرط موفقیت در امتحانات نهایی؛ هیچ سوالی ‌خارج از کتاب طرح نمی‌شود‌

مسعود بهرامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «امتحانات نهایی دانش‌آموزان پس از چند روز تأخیر به‌خاطر مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت از روز شنبه 5 خرداد آغاز شده است. روز اول، امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم را ‌اجرا و روز گذشته هم یک نوبت آزمون برگزار شد.» 

وی ادامه داد: «امتحانات نهایی در شهرستان‌های استان تهران در 655 حوزه امتحانی و 21 منطقه با حضور 112 هزار دانش‌آموز نهایی‌، تعدادی بزرگسال و حدود 12 هزار و 500 ترمیمی در حال برگزاری است.» 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: «‌کار تصحیح همه پاسخ‌برگ‌ها به‌صورت الکترونیکی و با سربرگ رمزگذاری‌شده و بدون اسم داوطلب انجام می‌شود.» 

بهرامی به اجرای مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی اشاره کرد کرد و گفت: «‌این اتفاق، اتفاق خیلی بزرگ و خوبی بود. ما سال‌ها آرزو داشتیم که دانش‌آموز اسیر کنکور و تست و... نشود، چند سالی هم بود که این مصوبه وجود داشت و اجرا نمی‌شد اما سال گذشته برای پایه دوازدهم و امسال برای اولین بار در هر سه پایه متوسطه دوم در حال اجراست.» 

وی به بازدیدهای خود ‌طی روزهای گذشته از حوزه‌های مختلف برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: «‌بازدیدهایی صورت گرفت‌، دم در حوزه‌ها با دانش‌آموزان گفت‌وگو داشتیم، تمام دانش‌آموزانی که به محتوای کتاب‌های درسی و آن‌چه معلمان در کلاس‌های درس عنوان کردند، اعتماد کرده بودند نتیجه خیلی خوبی گرفته بودند. ‌دانش‌آموزانی هم سراغ روش‌های دیگر از جمله تست‌زنی و این‌ها رفته بودند، نتوانسته بودند نتیجه مطلوب را بگیرند.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: «‌سوالات امتحانات نهایی با استاندارد بالایی طرح می‌شود، بهترین معلمان در یک فضای استاندارد و قرنطینه، سوالات را براساس محتواهای کتب درسی ‌طرح می‌کنند. هیچ سوالی در هر سه پایه خارج از محتوای کتب درسی و برنامه درسی نیست. بنابراین توصیه من به دانش‌آموزان این است که حتما به کتاب درسی و آن‌چه معلمان‌شان می‌گویند رجوع و اعتماد کنند تا نتیجه مطلوب را به دست بیاورند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار