رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه امسال

برای ۶ ماهه دوم سال‌ ساخت هزار مدرسه با ۵۰۰۰ کلاس درس پیش‌بینی شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از بهره‌برداری 10 هزار کلاس درس تا مهرماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه امسال

‌حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش‌ در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان، اظهار کرد: یکی از الگوهای موفق مردمی‌سازی و کار با مشارکت مردم، مدرسه‌سازی است و اگر امسال شاهد آن هستیم که جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال نامگذاری شده بخشی از آن برگرفته از همین ظرفیت مدرسه‌سازی خیرین است.

خان‌محمدی افزود: در بیست و پنجمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز کل استان‌های کشور، سال گذشته، تعهد خیرین برای مدرسه‌سازی ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۵۲۰ کلاس درس به دانش آموزان استان گلستان هدیه شده و اگر همین روند ادامه داشته باشد مشکلات و کمبودها برطرف خواهد شد.

خان‌محمدی اضافه کرد: ۵۰ درصد مدارس گلستان با مشارکت خیرین ساخته می‌شود و این نشان می‌دهد که مردم آینده استان و کشور خود را دوست دارند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: شرط لازم برای موفقیت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون فضای استاندارد است و در سفر استانی رئیس‌جمهور به گلستان اعتباری معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان طی دو سال برای امر آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مصوب شده است.

وی اذعان داشت: خیرین نیاز به تشویق و ترغیب ندارند. آن‌ها دل بزرگی دارند و از گذشته تا آینده برای آبادانی مدارس تلاش می‌کنند.

بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه ؛ ۸۳۰۰ پروژه در دست اجرا داریم

معاون وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم ابراز داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال دو هزار مدرسه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس جدید در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

خان‌محمدی گفت: طی سال گذشته ۲۹۰۰ مدرسه با حدود ۱۲ هزار کلاس درس احداث و تحویل مجموعه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه در نظر داریم تا قبل از آغاز سال تحصیلی ساخت ۲۰۰۰ پروژه به ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس را به اتمام برسانیم و این مجموعه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی میزبان دانش‌آموزان باشند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، بیان کرد: برای ۶ ماهه دوم سال هم ساخت هزار مدرسه با ۵۰۰۰ کلاس درس پیش‌بینی شده است.

خان محمدی، یادآور شد: در سفر سال گذشته ریاست محترم جمهور به استان گلستان ۱۰ هزار میلیارد ریال برای امر نوسازی منظور شد که این اعتبار در بازه زمانی دو ساله تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: ۸۳۰۰ پروژه در سطح کشور در حال اجرا داریم که تقریباً ۵۰ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین انجام می‌شوند. خیرین پیشران امر مدرسه‌سازی هستند.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: خیرین نیک‌اندیش با شناسایی مناطق محروم و نیازمند پروژه‌های آموزشی را احداث و در نهایت دولت آن‌ها را تجهیز و تکمیل می‌کند و دیگر موارد، خیرین پروژه‌های نیمه‌تمام را شناسایی و تکمیل می‌کنند تا هرچه سریع‌تر شعار ایران قوی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار