رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر استانی هیئت دولت به مازندران؛

ساخت ۳۰ هزار کلاس درس در راستای برنامه هفتم توسعه در کشور

تهران(پانا)- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ساخت ۳۰ هزار کلاس درس از برنامه‌های سازمان در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه در کشور است.

کد مطلب: ۱۴۷۵۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۳۰ هزار کلاس درس در راستای برنامه هفتم توسعه در کشور

به گزارش اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه بازدید از برخی مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در کل کشور تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ طرح فضای آموزشی در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح‌ها برحسب نیاز و سرانه فضای آموزشی با رویکرد هدایت که مدنظر دولت سیزدهم بوده توزیع شده و در جایی که سرانه آموزشی پایین هست، تعداد طرح‌ها و پروژه‌هایمان بیش‌تر است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نکته قابل توجه در این طرح‌ها را مشارکت حدوداً ۵۰ درصدی خیرین مدرسه‌ساز از اهدای زمین تا کمک در ساخت مدرسه عنوان کرد و افزود: روند نوسازی سرعت بیش‌تری گرفته و حجم اعتبارات در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم ۶ هزار ۹۰۰ پروژه و طرح با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس تحویل داده شده، رقم مطلوب اعلامی در برنامه هفتم برای سازمان نوسازی مدارس را سالی حدوداً ۳۰ هزار کلاس بوده و امیدواریم تا به واسطه احکام خوبی که در برنامه هفتم با کمک دولت و مجلس در اختیار این سازمان گذاشته شد این میزان مطلوب به زودی محقق شود.

وی یکی از راهبردهای مردمی و عدالت محور دولت سیزدهم را بازدیدهای ریاست جمهوری دانست و با بیان اینکه در همه مناطق مسئولینی که تکالیفی بر عهده‌شان هست حضور پیدا می‌کنند، گفت: از دو ماه قبل از حضور، بررسی‌ها و بازدیدها شروع و طرح‌هایی مصوب می‌شود.

خان محمدی با اشاره به مشکل تراکم در شهرهای استان مازندران، چالش اصلی این استان را سرانه مناطق شهری عنوان کرد و افزود: در مورد بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی در مناطق روستایی نیز مشکلاتی وجود دارد.

این مقام مسئول رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به مازندران را جهش ۸ برابری اعتبارات و مصوبات در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و با بیان اینکه این مهم دو ساله پیش‌بینی شده و اعتبارات طی دو سال تخصیص می‌یابد، یادآور شد: این اعتبارات و مصوبات در حوزه‌های آموزشی، ورزش دانش‌آموزی، پرورشی و توجه به اردوگاه‌ها، کودکان استثنایی و اوتیسیم، فرهنگی و اجتماعی با رقم حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به استعدادهای فراوان منطقه، گفت: اگر بخواهیم منطقه یا استانی را قوی کنیم باید به مدرسه توجه کنیم و اصلی‌ترین رکن مدرسه نیز فضا و کاربرد است.

وی با اشاره به مدرسه الزهرا شهر زیراب در شهرستان سوادکوه که در سیل سال ۱۳۹۸ آسیب دید، بیان کرد: مهندسان سازمان نوسازی جزو متخصصان امر مقاوم‌سازی هستند و یکی از طرح‌های مقاوم‌سازی، همین مدرسه بوده که روند کندی داشته اما با استقرار دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات خوب، در هفته دولت امسال تحویل داده خواهد شد و دانش‌آموزان دختر ما که اکنون در فضای نامناسبی هستند، در یک مکان استاندارد که شما ملاحظه می‌کنید، تحصیل کرده و باعث رشد و پیشرفت خواهند شد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در رابطه با بازدید امروز از مدارس شهرستان سوادکوه، عنوان کرد: چند طرح از پروژه‌های نیمه‌تمام یا نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی مورد بازبینی قرار گرفت و یکی از ظرفیت‌های خوب این منطقه که باید آموزش و پرورش پای کار بیاید، بحث مولدسازی است، همچون تغییر کاربری مدارسی که در بر جاده اصلی هستند، مخصوصاً هنرستان که می‌تواند محصولات خود مانند مکانیک خودرو را همانجا راه‌اندازی کنند که ظرفیت بسیار خوبی است و بنظر می‌تواند رهاورد این سفر نیز باشد.

 

خان‌محمدی در ادامه با بیان اینکه موضوع مولدسازی در کشور سرعت گرفته است، افزود: شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌ها با ظرفیت بالا در این زمینه است و ما کمک خواهیم کرد تا به درآمد اختصاصی خودشان اعدادی را اضافه کنند.

 

وی با اذعان بر اینکه ما اصلاً فروش املاک یا مدرسه نداریم و هدف ما بر این است تا املاک مازاد و بلااستفاده به بالاترین ارزش خودش برسد و در مرکز این تصمیم گرفته می‌شود، افزود: طرح‌هایی در همین نقطه به آن الحاق می‌شود که به آن بسته رونق آموزش و پرورش گفته می‌شود.

 

خان محمدی در پایان در رابطه با اردوگاه روستای سی‌پی شهرستان سوادکوه، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند از محل مولدسازی املاک مازاد خود در رابطه با این اردوگاه، طرح عملیاتی و اجرایی را در این راستا جهت بهره برداری بهتر ارائه کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار