وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

طرح تقویت خبرگزاری پانا باید اجرایی شود

هیچ غیرممکنی برای کمک به حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وجود ندارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طرح تقویت خبرگزاری پانا تدوین و ارائه شده که باید اجرایی شود. پانا ظرفیت اثرگذاری است که در تشکل دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فعال است.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح تقویت خبرگزاری پانا باید اجرایی شود

رضامراد صحرایی در دیدار با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه در دولت جدید اتفاق خوبی افتاده و آن هم اینکه آموزش و پرورش به مساله اول تبدیل شده است، به راه‌اندازی کانون‌های ارزیابی در آموزش و پرورش برای جذب معلمان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کانون‌های ارزیابی در وزارت آموزش و پرورش، یک موضوع مهم و یک اقدام بی‌سابقه بوده است که انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم تحول باید از خود افراد آغاز و نقش افراد در این تحول مشخص شود، گفت: باید راهکارهایی پیدا کنیم که مساله ما در آموزش و پرورش مساله مخاطب شود. باید مساله خود را به مساله فردی تبدیل کنیم که به کمک او قصد حل کردن آن مساله را داریم.

صحرایی بیان کرد: به‌جای هزینه کردن در جهت بر طرف کردن آسیب اجتماعی در بزرگسالی با هزینه کمتر در مدرسه از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

اولین رسالت یک مربی پرورشی این است که امر تربیت را با اولویت حکمرانی استان خود، محقق کند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رویکرد باید کنشگرانه باشد تا اینکه بخواهیم واکنش نشان دهیم، اضافه کرد: اولین رسالت یک مربی پرورشی این است که امر تربیت را با اولویت حکمرانی استان خود، محقق کند.

وی تصریح کرد: برای تبدیل کردن تربیت به مساله اول کشور، نیازمند «هم‌افزایی مثبت» هستیم؛ اتحاد و انسجام در درون و برون آموزش و پرورش برای تحقق این امر مهم است.

صحرایی با بیان اینکه نهادهای بیرونی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارند که می‌توان استفاده کرد و از آن‌ها بهره برد، گفت: شوراهای آموزش و پرورش می‌توانند در امر تحقق تربیت موثر باشند. شورای فرهنگی استان نیز ظرفیت دیگری است که می‌توان از آن بهره برد.

وزیر آموزش و پرورش به ظرفیت‌های درونی این وزارتخانه اشاره و اظهار کرد: در آموزش و پرورش ادارات کل و معاونت‌هایی با اهداف مشترک داریم که باید به نفع تربیت، اتحاد ایجاد کنیم.

وی با تصریح بر اینکه هیچ غیرممکنی برای کمک به حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وجود ندارد، افزود: ۱۰۴۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ۱۱۱۸ کانون فرهنگی تربیتی داریم که ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خوبی هستند تا برای تربیت دانش‌آموزان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های درونی آموزش و‌ پرورش باید در کنار یکدیگر کار مشترک انجام دهند، بیان کرد: با اعتماد دانش‌‌آموزان به معلمان و مربیان خود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه اتحاد معاونت پرورشی و فرهنگی با معاونت‌های دیگر، می‌تواند بسیار کارگشا باشد، اضافه کرد: بستر تحول بستر بودجه‌ای نیست. در تحول مسائلی مطرح است که آن مسائل، جذب منابع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تحول یعنی برای چالش‌های پیش‌رو راه‌حل پیدا کنیم، گفت: برای افزودن ساعات پرورشی در بین ساعات آموزشی باید اقدامی انجام داد که در این راستا خوشبختانه طرح تحول پرورشی در دست تدوین است.

مدیر مدرسه اگر اهل فعالیت تربیتی باشد دانش‌آموزان به این سمت سوق داده می‌شوند 

صحرایی گفت: مدیر مدرسه اگر اهل فعالیت تربیتی باشد دانش‌آموزان به این سمت سوق داده می‌شوند؛ همچنین تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت خوبی هستند که می‌توانند به کمک معاونت پرورشی و فرهنگی بیایند.

طرح تقویت خبرگزاری پانا باید اجرایی شود

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طرح تقویت خبرگزاری پانا تدوین و ارائه شده که باید اجرایی شود. پانا ظرفیت اثرگذاری است که در سازمان دانش آموزی فعال است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرایی مدرسه، معلمان سایر دروس و ... ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند که باید معاونت پرورشی و فرهنگی از آنان استفاده کند.

نرم‌افزاری بهتر از اردو برای کار فرهنگی وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه نرم‌افزاری بهتر از اردو برای کار فرهنگی وجود ندارد، افزود: در اردو خانواده‌ها را مشارکت دهیم. جشنواره‌ها و فضای مجازی نیز ظرفیت‌های خوبی دارند و معاونت پرورشی و فرهنگی از ظرفیت شبکه شاد خوب استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: تحول در برنامه‌ها، اولویت دادن به مسائل و برنامه‌ها تربیتی، توجه به آسیب‌های اجتماعی از جمله موارد مهم است که باید مورد تاکید باشد.

نظام شایستگی مربیان امور تربیتی، معاونان پرورشی و مشاوران احصا می‌شود

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی نیز در دیدار معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به برگزاری برنامه شناسایی و انتخاب مربی امور تربیتی، معاون پرورشی و مشاور که در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، گفت: این برنامه با هدف ایجاد یک حلقه میانی در معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد تا افراد برگزیده در کار پرورشی، شتاب دهنده کار معاونت باشند.

وی افزود: نظام شایستگی مربیان امور تربیتی، معاونان پرورشی و مشاوران در این دوره احصا می‌شود و بر مبنای شاخص‌های مشخص، افراد انتخاب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار