وزیر آموزش‌وپرورش در آیین تجلیل و پاسداشت مقام معلم:

امسال 100 هزار معلم به آموزش و پرورش خواهند پیوست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت امسال قریب به 100 هزار معلم دیگر به جامعه باشکوه آموزش‌و‌پرورش خواهند پیوست و این معلمان کماکان با سیاست انتخاب بهترین برای تربیت نسل انتخاب خواهند شد و این سیاستی است که اگر پیوسته بر آن تاکید بورزیم، امیدواری برای شکوفایی آینده کشور بیش از پیش خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
امسال 100 هزار معلم به آموزش و پرورش خواهند پیوست

رضامراد صحرایی در آیین تجلیل و پاسداشت مقام معلم که عصر امروز در مرکز همایش‌های نورالرضا (ع) برگزار شد، با قدردانی از معلم خود آقای مسجدی که در این مراسم حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: معلم کسی است که زیرساخت سرافرازی کشور ما به دست او ساخته می‌شود. کشوری که امروز در دست ماست ساخته و پرداخته دستان معلمان سابق ماست. معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هویت آینده این کشور را معماری می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در قریب به 600 هزار کلاس در‌س، لحظه به لحظه آینده ایران در حال ساخته شدن است. اینکه این آینده چگونه آینده‌ای است، بستگی به معماری دارد که معلم رقم می‌زند. بنابراین گزاف نیست اگر بگوییم قد هیچ جامعه‌ای بالاتر از قد معلمانش نیست. اگر ما می‌خواهیم قدبلند، راست‌قامت و استوار و سرافراز و متین و ستبر و سترگ باشیم، معلمان‌مان باید قدبلند، سترگ و ستبر و استوار باشند. 

همایش تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ اگر در این روزها معلمان را تکریم می‌کنیم از آن جهت است که اگر معلم بالا برود، جامعه هم بالا می‌رود و این پیامی است که باید از این جلسات به بیرون از سطح تعلیم و تربیت به جامعه برود. جامعه‌ای که معلمش را گرامی‌ بدارد، آن جامعه استحقاق هر نوع پیشرفتی را خواهد داشت. خوشحالم که امسال همانند سال پیشین، موضوع گرامیداشت مقام معلم ویژه برگزار شد. امسال همکاران من در انتخاب معلمان نمونه طرحی نو درانداختند. اولا در سطح مدرسه هیچ رقابت و مسابقه و سایتی بازنکردند و گفتند خود معلمان بگویند کدام معلم از بین خودشان نمونه‌تر است که 93 هزار معلم معرفی شد. بعد در سطح شهرستان‌ها قریب به 3 هزار معلم نمونه انتخاب شدند. در سطح استانی نیز 320 معلم نمونه انتخاب شدند و این تعداد از نو توسط گروهی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت ارزیابی شدند و در نهایت 20 معلم انتخاب شد. خوشنودم که اعلام کنم برای اولین بار است در سطح کشور که معلمان نمونه ما نشان نمونگی خود را از رئیس‌جمهور دریافت کردند. دو روز پس از آن خدمت رهبر معظم انقلاب رفتند. همان روز رئیس مجلس و امروز رئیس قوه قضاییه از آن‌ها تقدیر کردند و موضوع تقدیر و تکریم معلمان رفته رفته به یک جریان غالب در کشور تبدیل شد.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: اذعان می‌کنند که دو هفته است که حال کشور خوب است، چون کشور، کسی را تکریم کرده که می‌داند آینده‌اش را او می‌سازد و این حال خوب باید در جامعه ما جاری شود. معلمان منزلتی دارند غیرقابل قیاس با هیچکس دیگر. تنها کسی که در وصف او گفته شده است «إنَّ مُعَلِّمَ الخَیرِ یَستَغفِرُ لَهُ دَوابُّ الأرضِ‌، و حِیتانُ البَحرِ‌، و کُلُّ ذی رُوحٍ فِی الهَواءِ، و جَمیعُ أهلِ السَّماءِ و الأرضِ» معلم است. کسی که در وصف او آمده است «إنَّ اللّه َ و مَلائکَتَهُ حَتَّى النَّملَةَ فِی جُحرِها و حَتَّى الحوتَ فِی البَحرِ یُصَلّونَ عَلى مُعَلِّمِ النّاسِ الخَی». هر کسی را معلم ساخته است. اگر امروز هر تصویری از کشور داریم، متعلق به معلمان ماست. امروز کشور ما در وجهی از اقتدار ایستاده است که در جهان تعیین‌کننده است، نادیده نگیریم نقش معلمانی که این کار را کرده‌اند. معلمان بودند و هستند که منشا و مبدا این افتخارآفرینی هستند. معلمان ما بروند و نسل آینده را بسازند و بگویند این کشور ما علی‌رغم هجمه‌های بسیار تاریخی، استوار مانده است. به دانش‌آموزان‌مان بگویید در روزگاری که پلیس حق ورود به دانشگاه‌های‌مان را ندارد برای احترام به علم و دانشگاه، در کشورهایی که داعیه دموکراسی و حقوق بشر را دارند دانشجویان را فقط به جرم اینکه گفته‌اند مظلوم را نکشید، آن‌ها را به مشت و لگد و باتوم و بدترین توهین‌ها بستند. این افتخار کشور ماست که پلیس برای رفتن به دانشگاه، با دانشگاه هماهنگ می‌کند ولی در آن کشورهایی که هر سال به دنبال کودتاهای آن‌چنانی در کشور ما بودند، پلیس در حال اداره کردن دانشگاه‌هاست. 

وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که این اقتدار از کجا آمده است، گفت: این اقتدار که از نوع نرم و از نوع هویتی است حاصل دسترنج معلمان این سرزمین است که با همه کاستی‌ها، اصل وظیفه خود را که تربیت نسل است، واننهادند. معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچ کس جز منافق، معلم را تحقیر نمی‌کند. معلم کسی است که همه بدون استثناء، هیچ قشری از هیچ جامعه‌ای نیست مگر رهین منت معلم خودش است. این اگر به ادبیات غالب ما تبدیل شود، تکریم معلم به رفتار عمومی جامعه ما تبدیل شود و معلمانگی او، وجه انسان‌پروری او، وجه اصلی تکریم او شود، جامعه قد خواهد کشید و تاکید بر این نکته که هر آرزوی خوبی که برای جامعه‌ خود داریم، آن آرزو فقط یک نقطه تحقق دارد و آن مدرسه است. بذر شکوفایی ایران در مدرسه کاشته می‌شود. بذر فرهنگ قوی، اقتصاد قوی، اجتماع قوی، جامعه سالم و بانشاط در مدرسه به دست باغبانی به نام معلم کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سیمای آینده ما امروز در حال ساخته شدن است، گفت:‌ هرچه می‌خواهیم آن سیما خوش‌تر و دل‌شاد‌کننده باشد به همان اندازه به معلم و به مدرسه باید توجه کنیم. بازگشت به مدرسه امروز سیاست غالب همه کسانی است که دل در گرو شکوفایی آینده ایران عزیز دارند. 

رضامراد صحرایی با بیان اینکه امسال چند برنامه ویژه برای معلمان خواهیم داشت، افزود: مهمترین آن‌ها نهضت اعتلا و بالندگی معلمان است؛ هم در صلاحیت‌های حرفه‌ای و هم صلاحیت‌های اختصاصی و هم در صلاحیت‌های عمومی و معلمان در این سال نقطه تمرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش خواهند بود. در این سال قریب به 100 هزار معلم دیگر به جامعه باشکوه آموزش و پرورش خواهند پیوست و این معلمان کماکان با سیاست انتخاب بهترین برای تربیت نسل، انتخاب خواهند شد و این سیاستی است که اگر پیوسته بر آن تاکید بورزیم، امیدواری برای شکوفایی آینده کشور بیش از پیش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار