رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پیامی به‌مناسبت روز گرامی‌داشت مقام معلم؛

معلمان تسهیلگر و پیشران نهضت مقدس مدرسه‌سازی هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به‌مناسبت روز معلم و هفته گرامی‌داشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان تسهیلگر و پیشران نهضت مقدس مدرسه‌سازی هستند

‌حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به‌مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم در پیامی ضمن احترام به این قشر فرهیخته این روز بزرگ را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

فرهیخته ی فاضل و عارف بالله، اسوه علم و تقوا، استاد شهید مرتضی مطهری، استاد گرانقدری که با درک نیازهای واقعی جامعه و اصالت آثار خود توانست در روشنگری گروه های مختلف به ویژه معلمان و دانشگاهیان در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد ستمشاهی نقش مهمی ایفا نماید.

نقش بلامنازع معلمان به عنوان راهبران تربیتی و تسهیلگران آموزشی نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت کشور به تأیید همگان رسیده و از همین منظر است که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، مأموریت معلمان را همتراز رسالت انبیا الهی ارزیابی نموده‌اند.

گرامیداشت مقام شامخ معلمان در دوازدهمین روز از اردیبهشت هرسال، یادآور این مهم است تا مبادا فراموشمان شود که رشد دانش و گسترش فناوری‌های نوین وام‌دار حضور شخصیت‌های وارسته‌ای است که روزگاری، افق‌های نو را در برابر ذهن کودکان گشوده‌اند.

در اهمیت نقش حیاتی و مهم معلمان همین بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار روز 12 اردیبهشت1402 با شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، در بخشی از فرمایشات گوهربارشان، معلمان را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی «نسل نوجوان و جوان» و معماران آینده کشور خواندند و جامعه معلمین را از بهترین و شریف‌ترین قشرهای کشور عنوان نمودند و با سپاس از زحمات این مجاهدان بردبار و سخت‌کوش و متعهد در همه شهرها و روستاهای کشور، فرمودند: ارزش و اهمیت پرورش نسلی آگاه، عالم، اهل فکر و منطق، مومن و با اراده؛ برخوردار از اخلاق اسلامی و تعهدات ملی برای ساختن آینده کشور، با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

در همین راستا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بهره‌گیری از منویات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، همراه با سیاست‌های دولت مردمیِ سیزدهم و بهره گیری از سند زیرنظام تامین فضا ،تجهیزات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در انجام وظایف محوله با هدف ایجاد بستری مناسب برای دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان به منظور تربیت نسلی موفق، متفکر و تراز انقلاب اسلامی و در راستای رسیدن به آرمان های هویت ایرانی – اسلامی، به آینده سازان این مرز و بوم و استفاده پررنگ از فناوری‌های نوین دانش‌بنیان، در روند ساخت و ساز و تهیه تجهیزات استاندارد مورد نیاز دانش‌آموزان و معلمان عزیز و به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در خدمت دانش و توان علمی جوانان عزیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهد نمود.

بنده از طرف خانواده بزرگ نهضت مدرسه‌سازی ایران و خیرین گرانقدر مدرسه ساز با تبریک فرارسیدن این روز فرخنده به تمامی معلمان عزیز، صمیمانه‌ترین مراتب سپاس و قدردانی خود را تقدیم حضور همکاران گرانمایه‌ای می‌نمایم که صادقانه و خالصانه، با عشق، تعهد و روحیه‌ای جهادی و ایثارگرانه، در فرایند یادگیری و پرورش فرزندان میهن اسلامی نقش دارند. بر این باورم معلمان تسهیلگر و پیشران نهضت مقدس مدرسه‌سازی هستند و جهش مدرسه‌سازی با همراهی معلمان دوچندان خواهد شد،  که این امر با حمایت های مسئولان و با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها و با عزمی ملی، جامعه آموزش و پرورش ما می‌تواند در مسیر کیفیت بخشی به آموخته‌ها، تعالی مدرسه و رشد و بالندگی دانش‌آموزان بیش از گذشته، گام‌های مؤثری بردارد.

توفیق روزافزون‌ و سلامتی و شادکامیتان را از پیشگاه خداوند متعال، مسألت می‌نمایم و امیدوارم در ظل توجهات حضرت، ولی‌عصر(عج)،با بهره گیری از رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در راه اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور، همواره موفق و پیروز باشید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار