فروغ نادری، معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا:

رتبه‌بندی ‌در کاهش شکاف اقتصادی بین معلمان با سایر مشاغل‌ تأثیرگذار بود

معلمان مهمترین نقش یک انسان در جهان هستی را بر عهده دارند

تهران (پانا) - یک معلم نمونه کشوری گفت‌ معلمان مهمترین نقش یک انسان در جهان هستی یعنی خدمت به بشریت و شکوفایی استعدادهای فرزندان یک جامعه را برعهد‌ه دارند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی ‌در کاهش شکاف اقتصادی بین معلمان با سایر مشاغل‌ تأثیرگذار بود

فروغ نادری، معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات دولت سیزدهم در ارتباط با معلمان اظهار کرد: «اگر چه در این دولت سعی بر این بوده که تا حد امکان  به مسایل و مشکلات سیستم آموزش و پرورش پرداخته شود ولی متأسفانه هنوز خلا‌های زیاد وجود دارد  که در بعد آموزشی‌، پرورشی‌، رفاهی معلمان و ...‌ باید به آن‌ها توجه شایانی شود.»

وی ادامه داد: «اگرچه طرح رتبه‌بندی ‌در کاهش شکاف اقتصادی بین این حرفه با حرفه‌های دیگر تأثیر داشت ولی هنوز هم ‌قابل مقایسه با شغل‌های دیگر نیست‌. در گروه‌های مجاز به معلم به‌عنوان یک گروه فقیر و کم‌درآمد نگاه می‌شود‌.»

این معلم نمونه تاکید کرد: «واقعیت این است اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم، باید همه مسئولان بیشترین توجه را به سیستم آموزش و پرورش داشته باشند.»

معلمی بهترین شغل است؛‌ عارفان علم عاشق می‌شوند؛  بهترین مردم معلم می‌شوند؛ عشق با دانش متمم می‌شود؛ هر که عاشق شد معلم می‌شود؛ معلمی بهترین شغل است؛ نادری پس از قرائت این ابیات؛ گفت: «‌‌معلمان، مثل پیامبران ‌هستند که خداوند تربیت بندگانش را به آن‌ها سپرده است. ما معلمان مهمترین نقش یک انسان در جهان هستی یعنی خدمت به بشریت و شکوفایی استعدادهای فرزندان یک جامعه را برعهده داریم‌.»

خاطره خانم معلم نمونه

فروغ نادری خاطره‌ای از دوران معلمی خود را بیان کرد و گفت: «‌معلمی هر روز و هر لحظه‌اش خاطره است. باید معلم باشید تا شیرینی ‌خاطراتش را درک کنید. تمام نگاه‌ها و لبخندهای از سر صداقت و حتی اشک‌های پاک بچه‌ها خاطره است. ‌‌یک مورد را ‌عرض می‌کنم. یک روز که به دانشگاه ‌‌شهید‌باهنر کرمان رفتم، در مسیر رسیدن به بخش زمین‌شناسی به یک‌باره متوجه شدم که یک نفر از پشت صدایم می‌زند، وقتی برگشتم و دیدم، از دانش‌آموزان سابق من است.‌ سلام کرد و من را در آغوش خود گرفت و ‌گفت خانم معلم، من دانش‌آموز شما بودم، هرگز محبت‌های شما و رفتار مهربان و پندهای شما را فراموش نمی‌کنم. به شما قول داده بودم داروسازی قبول شوم چون من را شیفته درس شیرین و جذاب زمین‌شناسی کرده بودید. اکنون ‌آمده‌ام ‌بگویم به قولم عمل کردم‌. او می‌‌گفت ‌مدیون زحمات شما هستیم‌. او دانشجوی رشته دارو‌سازی بود و بسیار خوشحال شدم از موفقیت ایشان و خوشحالی‌ام به اندازه‌ای بود که احساس کردم فرزندم قبول شده و موفقیتی به‌دست آورده است.»

ابتکارات و خلاقیت‌هایی که «نادری» را معلم نمونه کشوری کرد

وی ابتکارات و خلاقیت‌های خود در کلاس‌های درس را که باعث شده تا وی به عنوان معلم نمونه انتخاب شده برشمرد و گفت: «مدیریت منظم کلاس،  مدیریت زمان،  داشتن طرح درس بسیار دقیق با اهداف واضح و روشن، استفاده مطلوب از حداقل امکانات آموزشی،  استفاده از فن‌آوری‌های جدید همچنین ساخت ‌پاورپوینت ‌با هوش مصنوعی‌، ارتباط دادن درس با نکات اخلاقی‌، خدا‌شناسی و اصول زندگی در جامعه، ‌توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تدوین طرح درس و تدریس، ارتباط سریع و آسان با دانش‌آموزان و حتی یاد‌گیری سریع فامیلی بچه‌ها و درک معنا‌دار‌ از روحیه آن‌ها، توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، سود جستن از روش‌های تدریس دانش‌آموزمحور، ایجاد انگیزه و آماده کردن دانش‌آموزان برای شروع درس، استفاده از آیات قران مرتبط با هر درس‌، سرودن ابیاتی شعر در بعضی از درس‌ها و داشتن شیوه تدریس جدید و متفاوت در هر کلاس درس از جمله اقداماتی بوده که باعث شده تا به‌عنوان معلم نمونه انتخاب شوم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار