از سوی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور‌؛

‌دستورالعمل صنعتی‌سازی مدارس ابلاغ شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ابلاغ دستورالعمل صنعتی‌سازی در مدارس مشتمل بر فرایندها و الزامات مدیریتی، فنی و اجرایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
‌دستورالعمل صنعتی‌سازی مدارس ابلاغ شد

‌حمیدرضا خان محمدی معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ‌اظهار داشت: صنعتی‌سازی مدارس در دولت انقلابی سیزدهم با توجه به احساس نیاز و بر اساس سه معیار مدیریت هزینه و زمان اجراء و نیز افزایش کیفیت‌، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نوسازی با توجه به سرانه فضای آموزشی و تعداد مدارس نیازمند نوسازی، بازسازی و احداث مدارس جدید برای رسیدن به سرانه استاندارد در کوتا‌ه‌ترین زمان ممکن و در عین حال افزایش کیفیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلیدی سال جاری، این موضوع را در دستور قرار داده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، اذعان داشت: در راستای تحقق راهکار 1-14 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و اصول و قواعد حاکم بر برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری و برنامه‌ها و راهبردهای اجرایی در سال 1403 با رویکرد تحولی، این سازمان نسبت به تدوین «دستورالعمل صنعتی‌سازی در مدارس مشتمل بر فرایندها و الزامات مدیریتی، فنی و اجرایی» اقدام کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش‌ تصریح کرد: در این رویکرد به جای نگاه سنتی، یکی از سیستم‌های صنعتی دارای مجوز و گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مصادیق و معیارهای صنعتی‌سازی در ساختمان مدارس به کار برده می‌شود، بنابراین رویکرد و نگاه سازمان به این موضوع، شکل فرایندی و تکوینی به خود گرفته و به جزئیات دیگری در جهت بهبود ساخت و ساز مدارس نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل، مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان به عنوان مرجع اصلی در نظر گرفته شده، لیکن ضوابط این دستورالعمل برای تمامی مدارس با هر مساحت و تعداد طبقات یکسان تدوین شده است و قلمرو و دامنه کاربرد الزامات و شاخص‌های این دستورالعمل شامل مدارس موجود و در دست ساخت است.

خان محمدی با تاکید بر توجه ویژه به هویت و معماری مدارس جدید، خاطر‌نشان کرد: امید است با اجرای دستورالعمل فوق گامی مهمی در احداث مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد فضایی شایسته در تربیت دانش‌آموزانی مستعد با مراتبی از حیات طیبه مصرح در سند مذکور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار