دبیر و سخنگوی جشنواره مدرسه عشق در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

ارسال ۷۵ هزار اثر به جشنواره مدرسه عشق؛ استقبال ۱۱ هزار نفره نوجوانان از «قهرمان ملی»

بسته‌های مالی حمایت‌محور برای منتخبان جشنواره در نظر گرفته شده است

تهران (پانا) - دبیر و سخنگوی جشنواره مدرسه عشق از مشارکت گسترده دهه هشتادی‌ها در جشنواره مدرسه عشق و ارسال ۷۴ هزار اثر به این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ۷۵ هزار اثر به جشنواره مدرسه عشق؛ استقبال ۱۱ هزار نفره نوجوانان از «قهرمان ملی»

عمار عطاپور در گفت‌وگو با پانا درباره هفتمین دوره جشنواره مدرسه عشق گفت: «جشنواره مدرسه عشق فراخوان دریافت آثار مردمی فرهنگی و هنری از پایگاه‌های محلات، مساجد و به‌طور عمومی محلات و مناطق کل کشور داشته است. افراد آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی https://madreseheshgh.ir/ ارسال کردند. دبیرخانه این جشنواره، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج است. جشنواره مدرسه عشق، در محورهایی که اولویت کشور  و در موضوعیت اداره کشور است به صورت گفتمانی تقسیم می‌شود.»

محورهای جشنواره مدرسه عشق

وی به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: «محورهای جشنواره موضوعاتی مثل امیدآفرینی، فرهنگ کار و تولید، کار جهادی و خدمت‌رسانی به مردم، موضوع ویژه دختر ایرانی و بانوی ایرانی، ایران زیبا، ایران قوی، جامعه آگاه است و بحث قهرمانان ملی که برای دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها و به‌طور دقیق‌تر نوجوان‌ها موضوعیت دارد، در این محورها دنبال می‌شود.»

دبیر و سخنگوی جشنواره مدرسه عشق درباره فرایند این جشنواره گفت: «فرآیند هفتمین دوره جشنواره عشق تقریبا از دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد. این جشنواره هم از حوزه دانش‌آموزی و هم عمومی فراگیری داشته است. این دوره از جشنواره توسط نوجوانان دهه هشتادی در استان گیلان و در شهرستان رشت اداره شده است. دوره بعدی جشنواره نیز در سمنان توسط جوانان دهه هشتادی اداره می‌شود.»

عطاپور از برگزاری اختتامیه این جشنواره خبر داد و افزود: «چهارشنبه ۲۹ فروردین اختتامیه این جشنواره در رشت اتفاق افتاد و از طریق شبکه‌های تلویزیونی به‌صورت زنده پخش شد. قرار است در دو هفته آینده آثار این جشنواره که حدود ۷۵ هزار اثر است و در نوع خود یک رکورد است، از طریق سایت جشنواره به اکران گذاشته شود.»

وی درباره بخش‌های مختلف جشنواره گفت: «آثار ارسال شده در شش بخش تقسیم می‌شود. پویانمایی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و نمایشی، فنون موسیقی، ادبیات و شعر و مکتوبات، نوآوری و ابتکارات ایده‌های محله‌ای و پایگاهی و مسجدی شش‌گانه این جشنواره بوده است. این بخش‌های شش‌گانه شامل زیربخش هستند که مجموعا در این جشنواره ۴۰ زیر‌بخش داشتیم.»

مدیر مرکز آفرینش‌های بسیج درباره زیربخش‌های جشنواره مدرسه عشق گفت: «در حوزه پویانمایی، زیربخش‌هایی مثل انمیشن، استاپ‌موشن، فیلمنامه، پویانمایی و کمیک‌موشن داشیم. همچنین بخش هنرهای تجسمی ۹ زیربخش داشته که پوستر، عکاسی هنری، نمایشگاه، کمیک‌استیت، نقاشی و کاریکاتور از جمله آن است. بخش سرود هم تک‌خوانی، آوای انقلابی و پادکست داشته است. بخش هنرهای تصویری و نمایشی هشت زیرپخش داشته است. فیلم کوتاه، نمآهنگ، فیلمنامه، برنامه تلویزیونی، تیزر و کلیپ از جمله آن است.»

تعداد آثار جشنواره مدرسه عشق در هر بخش

عطاپور گفت: «در موضوع امیدآفرینی حدود ۸۷۵۹ اثر، در موضوع فرهنگ کار و تولید ۵۲۵۹ اثر، در موضوع جمعیت حدود ۲۷۰۸ اثر، در موضوع حل مشکلات محله به توان مردم ۳۲۹۸ اثر، در موضوع جهاد برای مردم و بحث خدمت‌رسانی و امداد اجتماعی ۶۵۲۲ اثر، با موضوع بانوی ایرانی ۸۸۳۲ اثر، با موضوع ایران زیبا ۴۴۵۵ اثر، با موضوع ایران قوی ۷۱۶۰ اثر، با موضوع جامعه آگاه ۸۶۱۷ اثر، با موضوع قهرمان ملی با محوریت حاج قاسم ۱۱ هزار و ۵۴ اثر و با موضوع غزه و فلسطین هم ۷۰۶۲ اثر دریافت شده است.»

آلبوم آثار برگزیده به فلسطین و گروه مقاومت تحویل می‌شود

وی از برگزاری یک رویداد همگام با جشنواره مدرسه عشق خبر داد و افزود: «در کنار جشنواره، مرکز آفرینش‌های بسیج یک رویداد ملی برگزار کرد با موضوع سرود و موسیقی که ۴۰۰ اثر در این رویداد حضور یافت و از هشت اثر برگزیده آن نیز تقدیر کردیم. یک آلبوم آماده و در جشنواره رونمایی شد و قرار است به نماینده مردم فلسطین در ایران، جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی که در مقاومت مردم فلسطین نقش دارند تحویل داده شود.»

دبیر جشنواره مدرسه عشق و مدیر مرکز آفرینش‌های هنری بسیج افزود: «در این جشنواره بیشترین حضور در بخش قهرمان ملی و فراوانی جمعیت مخاطب در گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بوده است.»

شرکت‌کنندگان به حال خود رها نمی‌شوند

عطاپور درباره ادامه مسیر شرکت‌کنندگان جشنواره مدرسه عشق گفت: «شرکت‌کنندگان این جشنواره به حال خود رها نمی‌شوند و دوره آموزشی با عنوان فراز به‌صورت آفلاین برای آنان فعال می‌شود که در پنج بخش در اختیار آنان قرار می‌گیرد. بسته‌های مالی حمایت محور نیز برای منتخبان جشنواره در نظر گرفته شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار