در اختتامیه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب مطرح شد؛

دانش‌آموزان پرچم حق را بلند کرده و به نسل‌های بعد منتقل کنند

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران جلوگیری از تسلط فرعون‌های امروز بر افکار عموم را تکلیف آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان پرچم حق را بلند کرده و به نسل‌های بعد منتقل کنند

محمد‌جواد قائمی در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ضمن تقدیر از دانش‌آموزان و معلمان حاضر در این مراسم با اشاره به روایت‌های دانش‌آموزان در نمایشگاه مدرسه انقلاب گفت: ‌‌فرعون امروز کسی است که برای شان و جایگاه و هویت و انسانیت انسان‌های دیگر ارزشی قائل نیست و با قدرت و سود خود می‌خواهد کار را پیش ببرد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران به نبود هیچ نشانه ظاهری برای تشخیص فرعون اشاره کرد و افزود: فرعون امروز بسیار شیک عرض اندام کرده است. فرعون هیچوقت شاخ و دم نداشته است. فرعون امروز هم شاخ و دم ندارد. فرعون بسیار آدم زیرکی بود و ذهن مردم را با خودش همراه می‌کرد. فرعون‌ها هیچوقت در تاریخ شاخ و دم نداشته‌اند و روی مردم تاثیر بسیار داشتند.

وی تکلیف اتحادیه انجمن‌های اسلامی را جلوگیری از تاثیر فرعون‌های امروز بر عقاید مردم برشمرد و افزود: تکلیف ما در آموزش و پرورش، مدرسه انقلاب و اتحادیه انجمن‌های اسلامی این است نگذاریم هیچوقت فرعون‌ها بر مردم مسلط شوند. مدرسه انقلابی که شما برگزار کردید توسط خودتان شکل گرفت و بجز شیوه‌نامه که کلیات را بیان کرد، ما چگونگی برگزاری مدرسه انقلاب را تعیین نکردیم. این دانش‌آموزان خودشان الگویی جدید ایجاد کردند.

دانش‌آموزان عناصر زنده و پویا و مکلف هستند

قائمی دانش‌آموزان را عناصر زنده، پویا و مکلف دانست و گفت: یکی از حرف‌های فرعون‌وار این است که تو بچه‌ هستی و باید بشینی و هیچ‌کاری نکنی و این موضوعات به تو ارتباطی ندارد. این درست نیست زیرا از روزی که شما مکلف شدید شرعا این مسائل به شما مربوط است. همه چیز به شما ربط دارد و در هر زمینه‌ای که می‌توانید باید بلند شوید و امر به معروف و نهی از منکر کنید. دانش‌آموزان عناصر زنده، پویا و مکلف این جامعه هستند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران به ادامه مسیر رویداد نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره کرد و ضمن تاکید بر انتقال درست خط‌مشی آن گفت: مدرسه انقلاب در دهه فجر به قاعده و قالب پیشنهادی ما یا هر قاعده و قالب دیگری که خودتان پسندید حق و حرف حق را بیان کردید و پرچم حق را بلند کردید. شما دانش‌آموزانی بالغ، پخته، سنجیده و عاقل هستید که توانستید با مدرسه همراه شوید و به همراهی مدرسه روایت‌هایی را آغاز کنید و در جهات مختلف و در زوایا و نیازهای مختلف را نشان دهد. باید این خط و این پرچم را با قدرت و قوت به گروه‌های بعدی و دانش‌آموزان سال بعد منتقل کنید.

هر دانش‌آموز یک تشکل

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، یکی از تشکل‌های بسیار خوب و ریشه‌دار و پرقدرتی است که در مدارس کشور جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه می‌کند. در کنار این تشکیلات، تشکل‌های دیگری همچون سازمان دانش‌آموزی، جمعیت هلال احمر و بسیج هستند که این تشکل‌ها همگی دست به دست هم دادند تا بتوانیم به اهداف بزرگ تربیتی برای دانش‌آموزان دست پیدا کنیم.

عباس کیوانلو به برنامه نورینو معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه طرح فراگیر پرورشی سال جاری با عنوان نورینو تمام دانش‌آموزان را ملزم کرد در تشکل‌ها عضویت داشته باشند. البته شرکت در تشکل‌های دانش‌آموزی از نظر هدف تفاوتی نمی‌کند و بستگی به علاقه، سلیقه و انتخاب دانش‌آموزان دارد. دانش‌آموزان حداقل یک تشکل را باید انتخاب‌ و مسئولیتی را در این تشکل قبول کنند. 

وی گفت: هدف از موضوعیت در این تشکل‌ها این است که ما بتوانیم یکی از مسئولیت‌ها و یکی از اهداف و یکی از فلسفه‌های وجودی آموزش و پرورش که همان تربیت صحیح اجتماعی دانش‌آموزان است را دنبال کنیم. اتحادیه انجمن اسلامی نیز بسیار خوب و درخشان در این زمینه فعالیت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار